<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
Neříká se mi to snadno, ale takový borec nejsem.<br>
Byla by to asi hodně velká práce, pokud by se to mělo předělat na
plyn.<br>
Samozřejmě to již hotové vodní chlazení je velká výhoda.<br>
To by se asi opravdu nevyplatilo, pokud by motorařina nebyla pro
člověka koníčkem.<br>
<br>
Koupit hotovou elektrocentrálu a namotat na hlavu válce a na výfuk
spirálu z měděné<br>
trubky si ještě představit umím.<br>
<br>
PL<br>
<br>
*****************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 21.8.2024 v 7:53 Martin Záruba
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:da172036-0425-483d-9c62-5ac680bb8df4@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
<p><font face="Arial">Možná to je blbost, ale když uvažujete o
předělání něčeho, co koupit třeba tady </font><a
href="https://www.milata.cz/motory-smart/"
moz-do-not-send="true">Motory Smart - Použité díly |
Autovrakoviště MILATA | Milata.cz</a> motor, údajně už od 5000
Kč. Místo chladiče okruh do topení, pouze v případě podlahovky
udělat malý okruh jako u krbu, aby měl motor dostatečnou
teplotu. Pro TUV běžný bojler s výměníkem, v létě použitý pro
FVE. No a alternátor bude nabíjet baterii FVE, pokud máte dost
silný střídač. Po úpravě na plyn by to v zimě šlo na PB. Účinnst
bude o něco horší, než u kondenzačního kotle, ale zase to dává
proud a neplatíte paušál. No asi je to blbost.....<br>
</p>
<pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 20.8.2024 v 17:21 Petr Labaj
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:39ea5bfd-7621-5016-2bf5-6cb8d9c58c33@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
charset=UTF-8">
Tak to je zase jiný pohled na věc (ten konec s velikostí
hlavního jističe).<br>
<br>
Já to jsem do rozvahy neuvažoval s prodejem nakoupené energie,
ale jen se svou vlastní ze slunce.<br>
A tam mi právě zase líp vychází co nejmenší jistič, jen na
dobití těch pár dnů v roce, kdy slunce stávkuje.<br>
<br>
Teď mě zaujaly malé elektrocentrály Heron (dělá myslím Honda),
které umí jet na benzín, LPG i zemní plyn.<br>
A dokonce se slušnou účinností, snad 0.35m3 zemního plynu na 1
kWh elektrickou.<br>
Ještě to umět aspoň amatérky předělat na vodní chlazení, aby
část tepelných ztrát mohla jít do topení, tak je to značka
ideál.<br>
<br>
PL<br>
<br>
*****************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 20.8.2024 v 16:04 Martin Záruba
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:b4a29093-929d-4f64-9498-d9de173f0dc8@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
charset=UTF-8">
<p><font face="Arial">Ono když se podíváte do tarifů
jakéhokoli dodavatele, tak zjistíte, že "noční" proud je v
současnosti nelogická komedie, jejíž aktivace (myslím
časy) mi dost silně uniká. Něco jiného je ale silovka za
spotové ceny. Zde se otevírá mnoho možností a je naprosto
logické, že se tomu velcí obchodnící brání, jak mohou
(jeden boj jsem nedávno absolvoval). Ale ti menší, kteří
pochopili, že odměnou pro ně má být položka, která se
nazývá "cena za služby obchodu" nabízejí opravdový spotový
tarif za silovku. Kdo si neumí představit, co to může
znamenat, může prodělat, protože třeba dnes od 19 do 20h
stojí 1kWh 4,005 Kč. Jenže když má (mimo topení) spotřebu
za den cca 10 kWh a v tom čase 19 - 20hodin má
dvojnásobně nadprůměrnou spotřebu, potřebuje mít k
dispozici maximálně 1kWh (obvykle v té době nepere). No a
baterii o kapacitě 1 kWh lze pořídit za cca 4000 Kč, takže
tu 1kWh lze v 13h koupit na 1,191 Kč. Úspora 2,814 Kč není
moc, ale co třeba mít baterii 9kWh a tu nabít za x 1,191
= 10,719 / 0.9 (účinnost) =11.91 Kč a pak z ní získat
energii, která by jinak stála 50,78Kč, takže za den
ušetřit 38,88 Kč. A to předpokládám stejnou spotřebu
trvale, tedy i v noci. Za rok bez topení to podle dnešního
dne bude cca 38 x 365 = 13 870 Kč.</font></p>
<p><font face="Arial">A nebo 10 kWh baterku a tu jednu kWh
prodat v 19 hodin za spotovou cenu - 0.5 Kč = 3 Kč. To je
víc, než poplatky za distribuci, za kterou ji bylo třeba
koupit. (stále neuvažuji FVE)<br>
</font></p>
<p><font face="Arial">Jinak pokud jde o topení, může ušetřit
mnohem víc. Pokud má podlahovku, určitě nemusí topit v
těch 2 + 3 nejdražších hodinách. Nejspíš mu stačí i méně
než 24 - 5 = 19 hodin topení denně. No a pak lze topit
opraavdu jen v době, kdy je cena nízká.</font></p>
<p><font face="Arial">Já uvažoval, že jistič 3x25A je moc
velký a je za něj zbytečně vysoká trvalá platba. Ale není
to tak. Je mnohem lepší v době nízké ceny cpát co se dá do
topení, TUV, bazénu, elektromobilu a baterek. A zbytek dne
být (mimo topení) soběstačný i v zimě, kdy FVE nedá skoro
nic.<br>
</font></p>
<pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 20.8.2024 v 12:20 Petr Labaj
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:b91e8c6a-d878-60e2-d28c-f3bdd665c161@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
charset=UTF-8">
Dvoutarif je podmnožina několika tarifů.<br>
A obecná poznámka: elektroenergetika se dneska silně mění.
Doba, kdy bylo vše jednoduché a furt stejné, je už pryč.<br>
Třeba to dnes rozjížděné sdílení podle mě hodně změní
ledacos.<br>
Tak bych u všeho nově budovaného myslel už předem na to, aby
to bylo rozšiřitelné a řiditelné.<br>
<br>
Takže pokud nabíjení auta, tak rozhodně počítat s
komunikací, aby se Wallbox dal úkolovat.<br>
Pokud měření, tak několikatarifové, tedy nejen normální a
"noční" proud, ale počítat i s tím, že se bude měnit měnit i
silovka a podobně.<br>
<br>
PL<br>
<br>
*******************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 20.8.2024 v 9:59 Jirka Mww
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:CAGNMtu0mOJmuJV+YLc+SNXM9fqL5zS5zKGzzhHBcArj1BNfkkQ@mail.gmail.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html;
charset=UTF-8">
<div dir="ltr">Já potřebuji právě jen dvoutarif,
komunikaci přes RS485 bych stejně nevyužil, bylo by to
sice pěkné, ale nemám do garáže volné dráty.
<div><br clear="all">
<div>
<div dir="ltr" class="gmail_signature"
data-smartmail="gmail_signature">Zdravi<br>
Jirka Sloupenský OK1MWW</div>
</div>
<br>
</div>
</div>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>