<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Neříká se mi to snadno, ale takový borec nejsem.<br>
    Byla by to asi hodně velká práce, pokud by se to mělo předělat na
    plyn.<br>
    Samozřejmě to již hotové vodní chlazení je velká výhoda.<br>
    To by se asi opravdu nevyplatilo, pokud by motorařina nebyla pro
    člověka koníčkem.<br>
    <br>
    Koupit hotovou elektrocentrálu a namotat na hlavu válce a na výfuk
    spirálu z měděné<br>
    trubky si ještě představit umím.<br>
    <br>
    PL<br>
    <br>
    *****************<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 21.8.2024 v 7:53 Martin Záruba
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:da172036-0425-483d-9c62-5ac680bb8df4@volny.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <p><font face="Arial">Možná to je blbost, ale když uvažujete o
          předělání něčeho, co koupit třeba tady </font><a
          href="https://www.milata.cz/motory-smart/"
          moz-do-not-send="true">Motory Smart - Použité díly |
          Autovrakoviště MILATA | Milata.cz</a> motor, údajně už od 5000
        Kč. Místo chladiče okruh do topení, pouze v případě podlahovky
        udělat malý okruh jako u krbu, aby měl motor dostatečnou
        teplotu. Pro TUV běžný bojler s výměníkem, v létě použitý pro
        FVE. No a alternátor bude nabíjet baterii FVE, pokud máte dost
        silný střídač. Po úpravě na plyn by to v zimě šlo na PB. Účinnst
        bude o něco horší, než u kondenzačního kotle, ale zase to dává
        proud a neplatíte paušál. No asi je to blbost.....<br>
      </p>
      <pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 20.8.2024 v 17:21 Petr Labaj
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:39ea5bfd-7621-5016-2bf5-6cb8d9c58c33@volny.cz">
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
          charset=UTF-8">
        Tak to je zase jiný pohled na věc (ten konec s velikostí
        hlavního jističe).<br>
        <br>
        Já to jsem do rozvahy neuvažoval s prodejem nakoupené energie,
        ale jen se svou vlastní ze slunce.<br>
        A tam mi právě zase líp vychází co nejmenší jistič, jen na
        dobití těch pár dnů v roce, kdy slunce stávkuje.<br>
        <br>
        Teď mě zaujaly malé elektrocentrály Heron (dělá myslím Honda),
        které umí jet na benzín, LPG i zemní plyn.<br>
        A dokonce se slušnou účinností, snad 0.35m3 zemního plynu na 1
        kWh elektrickou.<br>
        Ještě to umět aspoň amatérky předělat na vodní chlazení, aby
        část tepelných ztrát mohla jít do topení, tak je to značka
        ideál.<br>
        <br>
        PL<br>
        <br>
        *****************<br>
        <br>
        <div class="moz-cite-prefix">Dne 20.8.2024 v 16:04 Martin Záruba
          napsal(a):<br>
        </div>
        <blockquote type="cite"
          cite="mid:b4a29093-929d-4f64-9498-d9de173f0dc8@volny.cz">
          <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
            charset=UTF-8">
          <p><font face="Arial">Ono když se podíváte do tarifů
              jakéhokoli dodavatele, tak zjistíte, že "noční" proud je v
              současnosti nelogická komedie, jejíž aktivace (myslím
              časy) mi dost silně uniká. Něco jiného je ale silovka za
              spotové ceny. Zde se otevírá mnoho možností a je naprosto
              logické, že se tomu velcí obchodnící brání, jak mohou
              (jeden boj jsem nedávno absolvoval). Ale ti menší, kteří
              pochopili, že odměnou pro ně má být položka, která se
              nazývá "cena za služby obchodu" nabízejí opravdový spotový
              tarif za silovku. Kdo si neumí představit, co to může
              znamenat, může prodělat, protože třeba dnes od 19 do 20h
              stojí 1kWh 4,005 Kč. Jenže když má (mimo topení) spotřebu
              za den cca 10 kWh a  v tom čase 19 - 20hodin má
              dvojnásobně nadprůměrnou spotřebu, potřebuje mít k
              dispozici maximálně 1kWh (obvykle v té době nepere). No a
              baterii o kapacitě 1 kWh lze pořídit za cca 4000 Kč, takže
              tu 1kWh lze v 13h koupit na 1,191 Kč. Úspora 2,814 Kč není
              moc, ale co třeba mít baterii 9kWh a tu nabít za  x 1,191
              = 10,719 / 0.9 (účinnost) =11.91 Kč a pak z ní získat
              energii, která by jinak stála 50,78Kč, takže za den
              ušetřit 38,88 Kč. A to předpokládám stejnou spotřebu
              trvale, tedy i v noci. Za rok bez topení to podle dnešního
              dne bude cca 38 x 365 = 13 870 Kč.</font></p>
          <p><font face="Arial">A nebo 10 kWh baterku a tu jednu kWh
              prodat v 19 hodin za spotovou cenu - 0.5 Kč = 3 Kč. To je
              víc, než poplatky za distribuci, za kterou ji bylo třeba
              koupit. (stále neuvažuji FVE)<br>
            </font></p>
          <p><font face="Arial">Jinak pokud jde o topení, může ušetřit
              mnohem víc. Pokud má podlahovku, určitě nemusí topit v
              těch 2 + 3 nejdražších hodinách. Nejspíš mu stačí i méně
              než 24 - 5 = 19 hodin topení denně. No a pak lze topit
              opraavdu jen v době, kdy je cena nízká.</font></p>
          <p><font face="Arial">Já uvažoval, že jistič 3x25A je moc
              velký a je za něj zbytečně vysoká trvalá platba. Ale není
              to tak. Je mnohem lepší v době nízké ceny cpát co se dá do
              topení, TUV, bazénu, elektromobilu a baterek. A zbytek dne
              být (mimo topení) soběstačný i v zimě, kdy FVE nedá skoro
              nic.<br>
            </font></p>
          <pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
          <div class="moz-cite-prefix">Dne 20.8.2024 v 12:20 Petr Labaj
            napsal(a):<br>
          </div>
          <blockquote type="cite"
            cite="mid:b91e8c6a-d878-60e2-d28c-f3bdd665c161@volny.cz">
            <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
              charset=UTF-8">
            Dvoutarif je podmnožina několika tarifů.<br>
            A obecná poznámka: elektroenergetika se dneska silně mění.
            Doba, kdy bylo vše jednoduché a furt stejné, je už pryč.<br>
            Třeba to dnes rozjížděné sdílení podle mě hodně změní
            ledacos.<br>
            Tak bych u všeho nově budovaného myslel už předem na to, aby
            to bylo rozšiřitelné a řiditelné.<br>
            <br>
            Takže pokud nabíjení auta, tak rozhodně počítat s
            komunikací, aby se Wallbox dal úkolovat.<br>
            Pokud měření, tak několikatarifové, tedy nejen normální a
            "noční" proud, ale počítat i s tím, že se bude měnit měnit i
            silovka a podobně.<br>
            <br>
            PL<br>
            <br>
            *******************<br>
            <br>
            <div class="moz-cite-prefix">Dne 20.8.2024 v 9:59 Jirka Mww
              napsal(a):<br>
            </div>
            <blockquote type="cite"
cite="mid:CAGNMtu0mOJmuJV+YLc+SNXM9fqL5zS5zKGzzhHBcArj1BNfkkQ@mail.gmail.com">
              <meta http-equiv="content-type" content="text/html;
                charset=UTF-8">
              <div dir="ltr">Já potřebuji právě jen dvoutarif,
                komunikaci přes RS485 bych stejně nevyužil, bylo by to
                sice pěkné, ale nemám do garáže volné dráty.
                <div><br clear="all">
                  <div>
                    <div dir="ltr" class="gmail_signature"
                      data-smartmail="gmail_signature">Zdravi<br>
                      Jirka Sloupenský  OK1MWW</div>
                  </div>
                  <br>
                </div>
              </div>
            </blockquote>
          </blockquote>
        </blockquote>
      </blockquote>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>