Re: Jas LEDky, aneb k do Weberova-Fechnerova zákona?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Úterý Duben 30 15:11:23 CEST 2024

Ano, tohle jsem začal číst, musel odejít a pak už to zapadlo ve smršti
těch "užitečných novinek":-)
Takže jsem sice zaregistroval, že se tam rozebírá přesně to, co dělám s
dětma na kroužku, když začínáme probírat jak programovat s PWM, ale už
jsem si nestih všimnout, že je tam i ten prakticky vyzkoušený postup, na
který jsem se ptal:-)

Ve finále jsem teda použil umocnění požadovaného poměru na 1,7, což z 50
% dělá 0,3 alias 3,3x větší R.

Dál přicházelo v úvahu mocnění na 2,5, podle fungováíní hvězdné
magnitudy, tam by z 50 % bylo 0,17 alias 5,66x větší R.

Nabídnuté 2^(%/10) jde ještě dál, tedy z 50 % dělá 1/32 = 0,03125 alias
32x větší R, to už mi přijde dost, ale odmítat to nebudu, třeba je to tak:-)

Poznámka: Když dojde na tu PWM u dětí na kroužku, začneme od obyčejné
lineární pily a trojúhelníku a je jasné že tudy ne. Pak prozradím, že
rozsah který máme, se musí rozdělit na dílky takové, aby mezi sousedními
byl stejný poměr, což znamená, že třeba 1-5000 po rozdělení na 100 dílků
vede na poměr sousedních dílků stá odmocnina z 5000, alias 5000^(1/100).
A najednou to začne vypadat lineárně.
Ovšem kolik vizuálních % vede k jakému poměru optického výkonu, už
nekonkretizujeme.
Zkusím ale experiment, kdy přesně tohle zkusíme zjistit, apoň na těch
~10 lidech, případně i jejich okolí:-)

PH