Re: Jas LEDky, aneb k do Weberova-Fechnerova zákona?

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pondělí Duben 29 21:12:15 CEST 2024

Když vy chcete za každou cenu  naprosto banální věc  řešit akademicky...
Já nevím co na tom nepochopitelného že zelená je vnímána lidským oknem
úplně jinak, než třeba modrá. A co je nepochopitelné na tom že každý člověk
může snížení jasu o 50% vnímat úplně jinak, každý může mít na danou
barvu/plochu  jinou reakci?  Příklad je moje babička, vidí už hodně špatně
a pro ní je například problém světlo z nějaké LED vůbec vidět.  Vliv má i
okolní osvětlení jak tu někdo nastínil. Pokud to ten pozorovatel vidí za
poledního Slunce a nebo za úplné tmy budou v tom rozdíly.  Jestli chcete
matematickou analýzu oka tak pochybuji že vám jí tady někdo dá.
A s tou zelenou jste to špatně pochopil, ona nesvítí víc, to jen oko to tak
vnímá protože má mnohem více zelených receptorů....😉