Re: Jas LEDky, aneb k do Weberova-Fechnerova zákona?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Duben 28 19:42:53 CEST 2024

Dostal jsem zadání, změnit hodnoty tak, aby se *vizuální jas* změnil o
D1 -50%
D2 -40%
D4 -10%
D5 -50%

K tomu znám původní hodnoty R a že je na nich poměrně velká část
napájecího napětí, takže můžu očekávat, že i po změně hodnot bude na R
skoro stejné napětí. Kolik mají LEDky mCd/mA neznámo, natož nějaké
průběhy. Týpek si jich do zásoby koupil hromadu na Ali.

Zároveň vím, že hlavní nelinearita v celém řetězci začíná dopadem na
sítnici a končí dojmem pozorovatele. A že má tvar logaritmu o základu
který neznám, alias dekadický logaritmus násobený neznámým koeficientem.

Ostatní vlivy, jako nelinearita LEDek, nebo změna úbytku napětí, jsem se
právě z praktických důvodů rozhodl zanedbat, že by to bylo zbytečně moc
vědecké:-)

Jediný problém je, že neznám ten koeficient, nebo základ logaritmu:-)

PH