Jas LEDky, aneb k do Weberova-Fechnerova zákona?

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Neděle Duben 28 15:39:23 CEST 2024

Co je to běžný rozsah?  Proud běžnou 20mA LED 10-20 mA? Je třeba se bavit
konkrétně. V DS u diod bývá uvedená závislost Pout na I.

https://electronics.stackexchange.com/questions/180666/why-does-the-intensity-of-light-in-leds-not-increase-with-current-after-a-partic

 A ano , od 10-20mA je ta závislost skoro lineární.
To lze ale  prohlásit ale o jakékoliv "křivuli" když z ní  vezmeme 5%.
  Podle mě na to jdete zbytečně vědecky. Prostě kouknu do DS a podle
požadovaného svitu nastavím proud a nebo vezmu konkrétní diodu a tu
svítivost změřím.   A jak už jsem psal hraje v tom velkou  roli právě
účinnost té LEDky.