OT Blby clovek a chytra technika, was: [OT] RE: Srazkomer

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Duben 23 09:25:46 CEST 2024

Uplne nahodou som dostal potvrdenie prvej casti toho mojho vcerajsieho
tvrdenia (druha cast v tomto kontexte sa vola
https://en.wikipedia.org/wiki/Link_rot ale o tom som teraz nechcel pisat).

V poslednych rokoch som na viacerych miestach pisal, ze C99 nema
prostriedky, ktorym sa da optimalizator obmedzit tak, aby bolo zachovane
ocakavane casovanie instrukcii (mozno _Atomic z C11, ale presnu semantiku
toho nemam dostatocne nastudovanu). Menovite ide o to - a to som aj
uvadzal ako priklad - ze prekladac moze medzi dva volatile pristupy (ktore
maju vonkajsie efekty, napr. nastavenie pinu na 1 a 0) pokojne vlozit
akekolvek ne-volatile operacie, ktore mozu trvat aj prekvapujuco dlho
(napr. nejaka matematika).

Mal som v hlave, ze niekde na AVR forach na to je uvedeny uplne konkretny
priklad aj s prelozenym vysledkom; chcel som sa na ten priklad odvolat a
niekolkokrat som to hladal na avrfreaks, ale nenasiel.

Teraz som link na ten priklad, hladajuc nieco uplne ine, uplne nahodou
nasiel. Cize moja blba hlava si zle pamatala, ze to bolo na avrfreaks.net.

A ze to je moja blba hlava, dokazuje hned prvy riadok toho clanku.

https://www.nongnu.org/avr-libc/user-manual/optimization.html

wek