Re: [SPAM] Re: [OT] RE: Srážkoměr
Jan Waclawek
konfera na efton.sk
Pondělí Duben 22 23:09:41 CEST 2024
Moderna technika samozrejme dokaze dosiahnut daleko lepsie vysledky nez blby clovek, len sa z nejakych nepochopitelnych dovodov snazime technikou imitovat tych blbych ludi.
To, o co sa snazi Tesla a spol je presne takato idiotska snaha, to je slepa cesta. Len ma nikto nepocuva.
wek
P.S. Ten Pepa ako senzor dazda potrebuje o dost vacsiu udrzbu ako pretriet vlhkou handrickou raz za dva tyzdne...
On 22 April 2024 17:07:24 CEST, Petr Labaj <labaj na volny.cz> wrote:
>Já nijak nehaním tu techniku nebo postup práce na letišti.
>Je to jen povzdech nad tím, jak ani moderní technika často není
>schopna dosáhnout vlastností, které snadno dosáhne i naše tělo
>s nedokonalými senzory a často i nepříliš bystrým mozkem.
>
>PL
>
>******************
>
>Dne 22.4.2024 v 16:30 ivan.kiss na novohrad.sk napsal(a):
>> Nuž ide o meteopozorovateľa na letisku, tak neposudzujme tie zrážky izolovane.
>> Pozorovateľ ma za úlohu popísať aj iné javy počasia, kde senzory nestačia: typ a výšku oblačnoasti, dohľadnosť a podobne. Takže keď ho tam už 24/7 platia, tak sa dupľovane pozrie aj na zrážky. A pripomínam, že ide o bezpečnosť prevádzky na letisku. Možno sa v bezobslužnej prevádzke používajú iné senzory. Neviem.
>>
>> Ešte som k tomu senzoru zabudol napísať, že je predpísaná údržba minimálne raz mesačne ho čistiť. Na danom mieste čistia 2x mesačne - jednoducho ho utrú mokrou handrou.
>>
>> IK
>>
>> On 2024-04-22 15:45, Petr Labaj wrote:
>>> To je zase další z oblastí, která ukazuje, jak je člověk dobře zkonstruovaný.
>>> Ani sebedokonalejší a drahý senzor neposoudí to, jestli mrholí nebo prší
>>> líp, i než hloupý člověk. A tak se finální ověření nechá na člověku.
>>>
>>> Je to (pro mě) stejně nepochopitelné jako třeba samořízení aut.
>>> Auto má dneska nabušený počítač, má předem mapové podklady, má sondy
>>> a čidla na všech možných vlnových délkách.
>>> Ale i hloupej Pepa, který ani nedochodil základku, stejně ve finále bude řídit líp.
>>> Nepochopitelné.
>>>
>>> PL
>>>
>>> ******************
>>>
>>> Dne 22.4.2024 v 12:40 ivan.kiss na novohrad.sk napsal(a):
>>>>
>>>> Profesionáli SHMU používajú na meranie úhrnov zrážok hmotnostné zrážkomery. Pokiaľ viem v zime tam je nemrznúca zmes aby sa v nej rozpustil napadaný sneh.
>>>>
>>>> Zaznamenávajú aj presný začiatok a koniec zrážok pomocou senzora Rain Quantity Analyzer RQA6
>>>>
>>>> https://www.mps-system.sk/assets/RQA6_EN.pdf
>>>>
>>>> Je to klasický meander na DPS, ktorý je vyhrievaný. V praxi to funguje tak, že senzor zahlási dážď, obsluha vyjde von aby posúdila realitu a až potom potvrdí/koriguje v aplikácii hlášku čidla. Najčastejšia chyba v detekcii je, že čidlo hlási mrholenie a v skutočnosti riadne prší - to samozrejme pozorovateľ SHMU skoriguje. Samotná detekcia je vraj spoľahlivá, len tá intenzita menej.
>>>> Toto je info z pracoviska SHMU na jednom letisku. Neviem do akej miery sa to dá zovšeobecniť.
>>>>
>>>> IK
>
>_______________________________________________
>HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>Hw-list na list.hw.cz
>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240422/510eaca1/attachment-0001.htm>
Další informace o konferenci Hw-list