Re: [SPAM] Re: [OT] RE: Srážkoměr
Pavel Hudeček
edizon na seznam.cz
Pondělí Duben 22 21:29:31 CEST 2024
Evoluce sice postupuje poměrně neefektivní metodou, ale zas ty miliony
let jsou velký +.
Co se meteorologie týče: Když se oteplilo, kočka začala pouštět chlupy a
pak to najednou zarazila. Za pár dní všude možně zprávy, že se hodně
ochladí:-)
PH
Dne 22.04.2024 v 17:07 Petr Labaj napsal(a):
> Já nijak nehaním tu techniku nebo postup práce na letišti.
> Je to jen povzdech nad tím, jak ani moderní technika často není
> schopna dosáhnout vlastností, které snadno dosáhne i naše tělo
> s nedokonalými senzory a často i nepříliš bystrým mozkem.
>
> PL
>
> ******************
>
> Dne 22.4.2024 v 16:30 ivan.kiss na novohrad.sk napsal(a):
>> Nuž ide o meteopozorovateľa na letisku, tak neposudzujme tie zrážky
>> izolovane.
>> Pozorovateľ ma za úlohu popísať aj iné javy počasia, kde senzory
>> nestačia: typ a výšku oblačnoasti, dohľadnosť a podobne. Takže keď ho
>> tam už 24/7 platia, tak sa dupľovane pozrie aj na zrážky. A
>> pripomínam, že ide o bezpečnosť prevádzky na letisku. Možno sa v
>> bezobslužnej prevádzke používajú iné senzory. Neviem.
>>
>> Ešte som k tomu senzoru zabudol napísať, že je predpísaná údržba
>> minimálne raz mesačne ho čistiť. Na danom mieste čistia 2x mesačne -
>> jednoducho ho utrú mokrou handrou.
>>
>> IK
>>
>> On 2024-04-22 15:45, Petr Labaj wrote:
>>> To je zase další z oblastí, která ukazuje, jak je člověk dobře
>>> zkonstruovaný.
>>> Ani sebedokonalejší a drahý senzor neposoudí to, jestli mrholí nebo
>>> prší
>>> líp, i než hloupý člověk. A tak se finální ověření nechá na člověku.
>>>
>>> Je to (pro mě) stejně nepochopitelné jako třeba samořízení aut.
>>> Auto má dneska nabušený počítač, má předem mapové podklady, má sondy
>>> a čidla na všech možných vlnových délkách.
>>> Ale i hloupej Pepa, který ani nedochodil základku, stejně ve finále
>>> bude řídit líp.
>>> Nepochopitelné.
>>>
>>> PL
>>>
>>> ******************
>>>
>>> Dne 22.4.2024 v 12:40 ivan.kiss na novohrad.sk napsal(a):
>>>>
>>>> Profesionáli SHMU používajú na meranie úhrnov zrážok hmotnostné
>>>> zrážkomery. Pokiaľ viem v zime tam je nemrznúca zmes aby sa v nej
>>>> rozpustil napadaný sneh.
>>>>
>>>> Zaznamenávajú aj presný začiatok a koniec zrážok pomocou senzora
>>>> Rain Quantity Analyzer RQA6
>>>>
>>>> https://www.mps-system.sk/assets/RQA6_EN.pdf
>>>>
>>>> Je to klasický meander na DPS, ktorý je vyhrievaný. V praxi to
>>>> funguje tak, že senzor zahlási dážď, obsluha vyjde von aby posúdila
>>>> realitu a až potom potvrdí/koriguje v aplikácii hlášku čidla.
>>>> Najčastejšia chyba v detekcii je, že čidlo hlási mrholenie a v
>>>> skutočnosti riadne prší - to samozrejme pozorovateľ SHMU skoriguje.
>>>> Samotná detekcia je vraj spoľahlivá, len tá intenzita menej.
>>>> Toto je info z pracoviska SHMU na jednom letisku. Neviem do akej
>>>> miery sa to dá zovšeobecniť.
Další informace o konferenci Hw-list