Re: [SPAM] Re: [OT] RE: Srážkoměr

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Duben 22 17:07:24 CEST 2024


Já nijak nehaním tu techniku nebo postup práce na letišti.
Je to jen povzdech nad tím, jak ani moderní technika často není
schopna dosáhnout vlastností, které snadno dosáhne i naše tělo
s nedokonalými senzory a často i nepříliš bystrým mozkem.

PL

******************

Dne 22.4.2024 v 16:30 ivan.kiss na novohrad.sk napsal(a):
> Nuž ide o meteopozorovateľa na letisku, tak neposudzujme tie zrážky 
> izolovane.
> Pozorovateľ ma za úlohu popísať aj iné javy počasia, kde senzory 
> nestačia: typ a výšku oblačnoasti, dohľadnosť a podobne. Takže keď ho 
> tam už 24/7 platia, tak sa dupľovane pozrie aj na zrážky. A 
> pripomínam, že ide o bezpečnosť prevádzky na letisku. Možno sa v 
> bezobslužnej prevádzke používajú iné senzory. Neviem.
>
> Ešte som k tomu senzoru zabudol napísať, že je predpísaná údržba 
> minimálne raz mesačne ho čistiť. Na danom mieste čistia 2x mesačne - 
> jednoducho ho utrú mokrou handrou.
>
> IK
>
> On 2024-04-22 15:45, Petr Labaj wrote:
>> To je zase další z oblastí, která ukazuje, jak je člověk dobře 
>> zkonstruovaný.
>> Ani sebedokonalejší a drahý senzor neposoudí to, jestli mrholí nebo prší
>> líp, i než hloupý člověk. A tak se finální ověření nechá na člověku.
>>
>> Je to (pro mě) stejně nepochopitelné jako třeba samořízení aut.
>> Auto má dneska nabušený počítač, má předem mapové podklady, má sondy
>> a čidla na všech možných vlnových délkách.
>> Ale i hloupej Pepa, který ani nedochodil základku, stejně ve finále 
>> bude řídit líp.
>> Nepochopitelné.
>>
>> PL
>>
>> ******************
>>
>> Dne 22.4.2024 v 12:40 ivan.kiss na novohrad.sk napsal(a):
>>>
>>> Profesionáli SHMU používajú na meranie úhrnov zrážok hmotnostné 
>>> zrážkomery. Pokiaľ viem v zime tam je nemrznúca zmes aby sa v nej 
>>> rozpustil napadaný sneh.
>>>
>>> Zaznamenávajú aj presný začiatok a koniec zrážok pomocou senzora 
>>> Rain Quantity Analyzer RQA6
>>>
>>> https://www.mps-system.sk/assets/RQA6_EN.pdf
>>>
>>> Je to klasický meander na DPS, ktorý je vyhrievaný. V praxi to 
>>> funguje tak, že senzor zahlási dážď, obsluha vyjde von aby posúdila 
>>> realitu a až potom potvrdí/koriguje v aplikácii hlášku čidla. 
>>> Najčastejšia chyba v detekcii je, že čidlo hlási mrholenie a v 
>>> skutočnosti riadne prší - to samozrejme pozorovateľ SHMU skoriguje. 
>>> Samotná detekcia je vraj spoľahlivá, len tá intenzita menej.
>>> Toto je info z pracoviska SHMU na jednom letisku. Neviem do akej 
>>> miery sa to dá zovšeobecniť.
>>>
>>> IK



Další informace o konferenci Hw-list