Re: 3D tiskárna, kterou vybrat

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Pátek Duben 19 23:26:03 CEST 2024

No mě Petr Zahradník vyškolil s filament filtrem, no a tak se mi to
tolik neucpává. Nějak nechápu co s tím dělají. Pokud dali tvrzené
trysky, tak v návodu je že mají zvednout teplotu o 10-15°C. Což vyhřívá
vlákno hodně směrem nahodu, zvláště černá to dělá ráda a pak přicpává tu
krátkou teflonovou trubičku. Petrův Rebel mi už taky nezvládá tisknout
černé ABS, ale bílou v pohodě.

Černá barva je nejhorší vlákno, který se v jiných tiskárnách musí
tisknout skoro za studena aby se neucpávaly, žádných 260°C.. ABS, ničím
jiným netisknu.

Teplota místnosti pokud je 28+ (jakože klima nenaběhla po výpadku), tak
se většina tiskáren ucpe, ale za to může blb co dal druhý auto na
rychlonabíjení.

Ideální je v zimě 26-27, ale když je venku >10 nad nulou tak 24. Když
klima pro změnu vytuhne a mrazí, tak se mi ty výtisky kroutí (asi
15x7x15 docela složitý tvar)

Tak nevím co s tím chlapi dělají. Nemají tam  horko? Možná jen
nepochopili že zavřená tiskárna se taky o něco musí chladit a kolikže W
žere?

Každá tiskárna typově potřebuje mít své klima. Otevřené tiskárny jsou
podchlazené a mají problém s kvalitou tisku a kroucením.

Je třeba stanovit priority.

Ať zkusí ten kingroon a vezme si černý sklo. Nedrží sice tak moc jak
lepidlo, ale není s tím žádná práce.