Re: Vnitřní odpor, bylo Re: Bočník a prudké změny proudu

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Duben 14 15:15:19 CEST 2024

Já jsem si představoval distribuovanou BMS, něco ve smyslu jako je to tady:
https://shop.gwl.eu/index.php?force_sid=muni4lfgqquv3ojrd26vbel1rp&cl=details_disc&anid=7512
Nemají tam bohužel nějaký přehledný obrázek. Funguje to tak, že na
každém článku je tento modul, který měří a balancuje tento konkrétní článek.
Navzájem jsou spojené přes optronem oddělenou jednosměrnou sběrnici.
Na začátku a konci té sběrnice jsou silové prvky a datové připojení k
měniči/nabíječi.

Něco podobného dělá i firma Batrium.
Mají to obě postavené s ATtiny, já bych to chtěl postavit s něčím trochu
víc současným, konkrétně se STM32C nebo STM32G.

A protože jsem strašpytel, tak přes to ještě překrýt druhou (tentokrát
už levnou komerční) BMS, které ale bude mít nezapojené silové části.
Ty silové části na jednotlivých BMS by společně budily výstup, který by
zatáhl za Total Stop.
Prostě jako systém poslední záchrany, kdyby zklamala moje distribuovaná
BMS, tak kterákoli z těch dodatečných by dokázala odstavit panely (v
případě nebezpečí přebití) nebo měnič (v případě nebezpečí podvybití).

K tomu Vašemu řešení: Vy asi nepotřebujete komunikaci s měničem pro
řízení nabíjení, že? Protože máte nabíjení udělané jinak, přímým
připojením k panelům.
Já bych to ale chtěl a potřeboval připojit dálkově k měniči, aby řídil
nabíjení.

Mně se líbil nápad protáhnout komunikaci přes MQTT server. Baterky by
reportovaly svůj stav na ten MQTT server, nabíječka (nebo u mě měnič
kombinovaný s nabíječkou) by si bral data z něho.

PL