Re: Vnitřní odpor, bylo Re: Bočník a prudké změny proudu

Martin Záruba swz na volny.cz
Neděle Duben 14 13:27:48 CEST 2024

Pokud jde o nové články, souhlasím s rozhodnutím počkat. To by se týkalo
i eventuelního elektromobilu, když je v létě proud z FVE zadarmo.

Já se taky snažil udělat BMS, protože mi jich prošlo rukama několik a
všechny stály za .... Poslední JKBMS se mi zdá docela slušná, umí až 24
článků, takže kdybyste použil 3 s tím, že dva články se vždy překrývají,
je to těch 3x22. Sice to nebude balancovat přes celou baterii, ale ono
to asi nebude zase až tak kritické.

U té JKBMS byl zásadní problém s komunikací. Ona má UART (nelogicky
označený RS485), Použil jsem proto izolační převodník, který mi to
současně převádí z 3,3V na 5V logiku. Výrobce samozřejmě neuvádí popis
komunikace, naivně jsem si myslel, že je to modbus-rtu, ale není.
Nakonec jsem našel hrůzně napsaný program ale s popisem komunikace,
který funguje. Většinu nesmyslů jsem z něj odstranil a předělávám ho do
rozumné podoby. Zatím data odesílá na virtuální sériový port USB, ale
chci udělat komunikaci přes ethernet. Připojoval by se k našemu serveru,
takže by si server myslel, že je to řídící jednotka tepelného čerpadla.
Pokud byste chtěl, udělám Vám zdarma přístup. Samozřejmě šlo by i udělat
jednoduchý webový server, ale myslím,že to není rozumné, protože buď to
bude chodit jen v lokální síti a nebo budete potřebovat veřejnou IP, ať
už pro přímý přístup nebo pro WireGuard. Takto se jen připojíte k IP
našeho serveru odkuďkoli a data si také můžete prohlížet odkuďkoli a na
čemkoli, co má webový prohlížeč.

Martin Záruba