zasuvky v nemecku 1/PE/N , L, zem, N

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Září 27 16:09:50 CEST 2023

Na školení 50 jsem už nebyl hodně dlouho, ale podle tohodle by byly
všechny rozvody (nejen) bytových domů špatně. To by přeci každej byt
musel mít svoje uzemnění zapojené do rozvaděče s rozjištěním, kde se PEN
dělí na PE+N.

Už si to zas tak dobře nepamatuju, ale na tu četnost přizemnění byly
nějaké délkové limity, tedy když je rozdělení dál, tak přizemnit. Takže
není problém mít vilu, kde je nad sebou v přízemí a na patře po 1
rozvaděči, dolů vede 4x10 s PEN od elektroměru, jsou spojené 4x10* s PEN
a každý má rozdělení na PE+N. Když to ale bude dvoupatrová továrna
dlouhá 150 m a jeden rozvaděč je dole vlevo vepředu a druhej nahoře
vpravo vzadu, tak nezbývá než přizemňovat.

*A kdyby v tý vile zlomili silnej vrták a do patra chtěli dát už jen 4x6
tak taky můžou, ale kdyby měli hlavní jistič nad možnosti 6 mm2, museli
by na ten kabel dát do toho prvního rozvaděče jistič. Naopak těch 10
k/od elektroměru, tomu se vyhnout nejde a myslím že je to proto, aby se
minimalizovaly důvody k zásahu do těch rozvodů a příležitosti k černým
odběrům.

PH