Re: Kombinování Li-ion a LiFePO?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Úterý Září 5 13:02:01 CEST 2023


Jak že by část baterky byla v baťohu a za jízdy byla zapojená nějakým ve 
vzduchu plandajícím kablíkem? :-)
Už jenom ten baťoh je nepřijatelnej, i kdyby to bylo bezdrátový.

No tak na 2300 km byla baterka za 4000, 1 pneumatika, pár duší a 
zanedbatelně elektřiny. Takže téměř přesně 2 Kč/km. Ale ta baterka se 
pořád dala používat, jen horší komfort jízdy. Možná by ještě další 
sezónu dala, pak by to bylo spíš tak 1,2 Kč/km. Ale já chtěl druhou, 
abych s tou jetou moh experimentovat. Možná jí tam na zimu vrátím, abych 
zbytečně nekazil tu novou. Nebo přidám topení, který bude topit místo 
rekuperace, když je baterka moc studená.

Nedávno tu prošel link na web, kde mají:
https://www.batterystore.cz/cs/clanky-li-ion/20-clanek-li-ion-14ah-365v-phylion-lmo.html
Těch by se mi do koloběžky vešlo 10.
Zátěž zanedbatelná oproti deklarovaným parametrům.
2x víc deklarovaných cyklů než 18650.
Skoro 1/3 ceny 18650.
Kde je zádrhel?

PH

Dne 04.09.2023 v 20:15 Jaroslav Lukeš napsal(a):
> A updatovalsisi cenu za kilák toho svýho původního výpočtu?
>
> Já jenom že cena a ekologičnost výrobku mají nepřímou úměrnost. Ale to 
> se na školách neučí, to říkají za zavřenými dveřmi bankéři.
>
> Co sem tady říkal už Xx. Baterka <50% nesmí zmrznout, baterka se musí 
> nabíjet teplá, no a pak se divíš, že netáhne?
>
> Udělej si na záda takový čundrácký tele, kde budeš mít vypolstrovaný 
> lifepo baterky a doma to pověsíš na hřebík, aby byly svisle.
>
> Pavel Hudeček napsal(a):
>> P;vodní články od výrobce jsem měl 8 Ah 4P, tedy 2 Ah/čl. Po cca 2300 
>> km, z hoto velká část v zimě, poněkud zlenivěly, kapacita cca 
>> zůstala. Tak jsem vyměnil za novou bateku do kola, 6P 14,5 Ah. Teď 
>> mám 3600 km a jezdí ještě dobře, ale jak už není 30, je znát rozdíl, 
>> resp. jsem si vzpomněl, že na jaře se chovala taky tak.
>> Ještě by se tam dalších 10 článků vešlo, pak by bylo 7P.
>>
>> Ale kdyby bylo 1P LiFePO 6 Ah a k tomu 4P třeba 9,5, tak si myslím, 
>> že by to i v zimě jezdilo dobře.


Další informace o konferenci Hw-list