Re: [OT] Požár domácí baterky a bateriová chemie

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Září 2 18:45:35 CEST 2023

No je fakt, že by asi šlo dozadu nadělat nějaké dírky a zašpuntovat a
naopak vepředu to zacpat třeba alobalovou koulí.. Ale trochu se bojím,
aby ty plastové špunty fungovaly dobře. Musí být dost pevné a těsné,
jinak za jízdy upadnou, nateče tam voda a pak značně zvýší
pravděpodobnost té původně téměř hypotetické katastrofy.

Těch koloběžek se prodávaj ohromný kvanta, ale počet souvisejících
požárů je v podstatě mizivý. Zajímalo by mě srovnání, kdyby se vzal
třeba počet požárů od rychlovarné konvice za rok na milion provozovaných
konvic vs počet požárů od koloběžek za rok na milion provozovaných
koloběžek.
---
Myslím, že pokus bude natočen z mnoha směrů, včetně pohledů z dronů:-)
Teda jestli se podaří, aby baterka začala hořet v rozumně definovaném
čase v řádu minut...
Nejen že tam mají mobily, ale taky různé kamerky co se dají dát na
letadlo a pod.
Rozhodně je zajímavej námět k diskuzi, jak vlastně spolehlivě řízeně a
na dálku zapálit takovou baterku, přímo uvnitř koloběžky:-)
---
Jó, 600 V a pár A. V tramvaji zapnout topení a zatáhnout za pantograf.
Délka oblouku 10 cm a více. Zmáčknout tlačítko na přehození výhybky
=desítky A a máme možná i půlmetrovej oblouk. Aneb jak se normálně ve
vozovně orientačně testuje funkčnost daných systémů:-)

Stykač nemusí být velký, ale musí mít zhášecí komoru vhodných parametrů.

PH