Re: [OT] Požár domácí baterky a bateriová chemie

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Září 2 16:01:39 CEST 2023

" ... Pak přišlo uvědomění, že volná cesta pro plyny a plameny vede skrz
řídítka, jedinou část která by čouhala:-) ..."

A co tuto cestu zaslepit nějakou dodatečnou kovovou přepážkou?
A naopak udělat uměle cestu jinudy.
Pokud je to v nějaké kovové vaně, tak například do ní navrtat nějaké
díry, které zaslepit plastovými ucpávkami.

Pokud zrealizujete ten pokus na táboře, tak to možná změní Váš pohled na
věc.
A doufám, věřím a prosím o to, abyste to dobře zaznamenal na video z
více směrů a pak postnul sem. Děkuji předem.
Pokud mají děti na táboře povolené mobily, tak udělat soutěž o
nejlepšího katastrofického kameramana.

Moje nazírání na větší DC napětí a proudy taky dost změnil malý
praktický pokus, kdy jsem dělal DC napaječ pro velká serva.
Usměrněné 3f napájení 3x400V, takže jenom nějakých 650V. A proud kolem
6A, což je třetina toho, co mi poleze z panelů.
Když jsem se to pokoušel vypínat obrovským AC stykačem se 2 kontakty v
sérii, tak ani prd.
Kdybych to nevypnul na AC straně, tak stykač (a následně barák) hoří do
teďka.
Když bylo do série 3 kontakty, tak už to (většinou) vypnulo celkem rychle.
A to byl fakt chlapský stykač. Kdyby člověku spadl na nohu, tak mu ji to
přerazí.

PL