Re: [OT] Požár domácí baterky a bateriová chemie

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Září 1 23:34:23 CEST 2023

Tam mě zaujaly články:
https://www.batterystore.cz/cs/clanky-li-ion/20-clanek-li-ion-14ah-365v-phylion-lmo.html
Těch by se mi do koloběžky vešlo 10.
Zátěž zanedbatelná oproti deklarovaným parametrům.
2x víc deklarovaných cyklů než 18650.
Skoro 1/3 ceny 18650.
Kde je zádrhel?

K původním otázkám:
*- Zaznamenali...*
* Ano, ale když nevíme podrobnosti, tak se k tomu nic říct nedá. Třeba
to bylo celý nějak zprasený, nebo taky ne a je to nebezpečný, kdo ví...
*- Pokud máte hořlavé ... nabíjení?*
* Aspoň u těch kol a koloběžek, pokud se nechluběj s nějakým extra
rychlým nabíjením, tak si moc nedovedu představit, že by zrovna odtud
plynulo nějaké riziko. Ty nabíječky maj tak 1,5-2 A, občas 2,5 a pak je
C kolem 10 Ah.
* Jiná věc je, když se uvnitř něco uvolní, prodře a zkratuje. Nebo když
bude baterka hodně stará, odejde elektronika, třeba zkratem v H-můstku,
ale proud starý baterky už nepřepálí pojistku.
* Zajímavá otázka je ale odejití diody v nabíječce. Mám celkem 3
nabíječky, originální, druhou, co jsem v zimě koupil do práce a teď
ještě originální k nový baterce. Všechny jsou celou dobu celkem žhavý.
Zásadně je kvůli chlazení nechávám ležet na boku. A zatímco směrem k
regulátoru motoru je u baterky pojistka na kabelu, směrem k nabíječce
ne. A když jsem koukal na nějaký sady náhradních dílů na Ali, tak je to
stejný. V BMS je teda tranzistor, ale je otázka, zda se třeba časem
neodpálí, pokud tam lidi zapojujou vypnutou nabíječku.

PH