Re: [OT] Požár domácí baterky a bateriová chemie

Pátek Září 1 22:42:12 CEST 2023

Myslím, že nic jiného, než LFP se do domácích fotovoltaik nedává. Ale v
minulosti, když si lidi sami sestavovali baterku 24(48)V, tam dávali i
Lion. V nabídkách tyhle velké články běžně jsou.
https://www.batterystore.cz/cs/131-lithiove-clanky
Ohledně starých baterek z elektroaut - v autě při těch velkých proudech
bude víc vadit nárůst vnitřního odporu, než pokles kapacity. Proto tyhle
baterky ve fotovoltaikách mohou ještě hodně dlouho sloužit. Spíš než
doma, bych to viděl v komunitních centrech, kde těch baterek bude víc a
můžou pro ně vytvořit podmínky tak, aby kdyby to chytlo, nechytlo od
toho nic důležitého. Doma si nebudu stavět boudu extra pro baterky.

Anděl