Re: Ještě k solárům

Pátek Září 1 09:34:44 CEST 2023

Ohledně vypínání FVE při zvýšeném napětí v síti mě napadla jedna věc.
Sítě se v dobách, kdy jsme měli 220V, dělaly tak, že u trafa bylo +10% a
na konci vedení se počítalo s -10%. Když se přecházelo na 230V, myslím,
že se tyhle tolerance zmenšily na +5 a asi -10%? Pokud je na výstupu z
trafa +5% a bude se do toho cpát výkon ze spousty solárů, o těch 5% to
vyleze při polovičním výkonu, než na jaký je ta síť stavěná. Takže není
potřeba na dálku nic vypínat, omezí se to samo. Zajímalo by mě, jestli
někdo zaregistroval, že by přes den při jasné obloze výkon jeho měniče
"nevysvětlitelně" klesal. Případně jaké při tom bylo napětí v síti.

Anděl