[OT] Re: Cim naprogramovat nove AVR s UPDI ?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Listopad 30 15:27:38 CET 2023

>Stejně je to legrace, jak jedna rodina starých procesorů, kterou vyrábí
>jediná firma,
>má podobné kompatibilitní problémy s jednoduchými programátory.

Ano.

>ARMy vyrábí mraky firem, jsou to mnohem pokročilej±í procesory, ale

... asi toto je myslene ako mcu s jadrom ARM Cortex-Mx...

>přesto si
>(snad) v±echny vystačí s programováním/debuggováním přes 2-drátové SWD.

Aj ked to je len hardwarova uroven, programovanie je zavisle na strukture
FLASH, takze to je individualne. Ale dovod je tu jednoduchy: ten
SWD(/JTAG) stroj je sucast procesora, ktory dodava ARM. Cize z tohoto
pohladu je to stale len ten jeden a ten isty kus hardwaru u vsetkych
vyrobcov.

>Ale tak velké staromilství, abych pro bastlení pouµíval třeba
>to AVR, to uµ je i na mě moc.

AVR ako aj ine 8-bity maju aj ine vyhody pred 32-bitmi, napr. relativnu
jednoduchost (co ocenia zaciatocnici, prip. "migranti" z inych 8-bitov,
ktori nechcu byt zahlteny mnozstvom novych prvkov), tesnu vazbu periferii
na procesor/jadro a z toho vyplyvajuce precizne casovanie (co zase oceni
uplne ina skupina uzivatelov, ktori idu po preciznosti, cestina/slovencina
nema dobry ekvivalent anglickeho slovneho spojenia "to have control"), v
niektorych ohladoch jednoduchsie vyvojove prvky (toto je samozrejme na
dlhu diskusiu).

Medzi nevyhody 32-bitov patri aj ich relativna hardwarova krehkost
vyplyvajuca z nevyhnutnosti pouzivat technologie s nizsimi napajacimi
napatiami; aj ked to asi uz prichadza aj na novsie 8-bity. Citaj: menej sa
hodia na bastlenie.

Ja teraz neobjahujem volbu AVR (vsimnite si moju prvu odpoved), ale
vysvetlujem, ze mozu existovat aj ine pohlady ako "mainstream", ktory
zastavate.

wek