naboj zo vzorkovacieho kondenzatora AD prevodnika v STM32F407

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Listopad 27 10:20:55 CET 2023

Polovicna rychlost coho, hodinovej frekvencie ADC?

Ak je zdrojom signalu RC dolna priepust a cielom je zmerat vysledok po
skokovej zmene vstupneho signalu, tak ten RC sa musi stihnut nabit. Ak je
perioda hodinovej frekvencie ADC t, vzorkovanie trva Nt a prevod Mt a
prevod sa zacne robit hned po zmene vstupu, tak RC ma cas na nabitie po
koniec vzorkovacej periody Nt; kdezto ak sa urobia dva prevody s ADC
nastavenym na dvojnasobnu hodinovu frekvenciu, tak RC po zaciatok druheho
prevodu t.j. koniec druhej vzorkovacej periody ma cas Nt/2+Mt/2+Nt/2, cize
o Mt/2 viac. Preto je vysledok presnejsi.

Toto je prave problem so "zaskrtenim" toho vstupu kondenzatorom, ze ten sa
musi zo zdroja signalu nabit. Preto pre presne prevody na vysokych
vzorkovacich frekvenciach je lepsie mat nizkoimpedancy zdroj (t.j.
zosilnovac) bez akejkolvek vyznamnej paralelnej kapacity.

wek