Re: rozsírení fotovoltaického systému

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Listopad 7 19:23:48 CET 2023

Myslím, že je to teoretická varianta typu jeden panel na střeše a druhý
ve sklepě.
Pokud jsou oba panely ve stejném prostředí, i když na jeden bude svítit
slunce a druhý bude ve stínu, tak tam podle mě nemůže nastat takový
rozdíl napětí, aby tekl významný proud tím zastíněným.

Navíc diody mají docela velkou teplotní závislost. A pokud svítí na ten
generující panel světlo, tak bude teplejší a tedy bude mít menší Uf než
ten ve stínu.
Skoková změna, že by byl ten zastíněný přehřátý a najednou byl skokem ve
stínu a ten druhý ne, to asi není moc pravděpodobný scénář.

PL