Re: rozsírení fotovoltaického systému

Martin Záruba swz na volny.cz
Úterý Listopad 7 19:10:57 CET 2023

90V by zřejmě ještě nevadilo, protože součet napětí na všech přechodech
v serii nestačí na to, aby jimi tekl proud. Ale 100 V by asi vadilo.

Vlastně mě to nikdy nenapadlo, ale to je asi další argument proti tomu,
zapojit dva stringy paralelně na vstup MPPT. Tam pak opravdu může nastat
to, co popsal pan Aster a tím je to asi i vysvětlené. Pokud jeden string
dává naprázdno, (protože není odběr) např.90V a druhý byl nahřátý a nyní
je zastíněný, může do něj téct proud zpět a tím ho ještě nahřívat. Pokud
je to ale udělané tak, jak to mám já, baterky nedovolí vzestup napětí a
proto jsem tento problém nikdy nezaznamenal. Nejspíš pro panely není
destruktivní, ale u mě se z principu nikdy stát nemůže.

Martin Záruba