Re: [OT] Re: Tester nabíječek na auta.

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Listopad 7 13:45:42 CET 2023


To by byl asi dobrý nápad.
Tady ale bude problém, že je to kapotované a víceméně nerozebiratelné 
zařízení.
Takže vnitřní poměry budou pro mě skryté.

Ale je to další dobrý důvod k tomu udělal reverse-engineering komunikace.
Ty baterky (jsou to 3 škatule) komunikují s měničem přes CANbus neznámým 
protokolem.
Komunikaci zajišťuje škatule "master" (obsahuje jak baterky, tak i 
nějakou chytrost).
Jednotlivé škatule pak mezi sebou přes RS485.

Je to celkem běžné uspořádání. Včetně toho, že většinou je ten 
komunikační protokol tajný.
Solární výrobci mají tajemství rádi. Kupodivu ti čínští snad ještě víc 
než ostatní.
Ale protože se CANbusem celkem kamarádím, tak dříve nebo později k 
nějakému prolomení dojde.
A tam (předpokládám) bude i nějaká informace o teplotě uvnitř.
Blbé by bylo, kdyby si tu teplotu řešila jen BMS uvnitř a ven by to 
měniči nereportovala.
Pak by to znamenalo šroubovákovou metodu a nějaký ten DS18B20.

Díky.
PL

********************

Každá ze 3
Dne 7.11.2023 v 13:19 Pavel Hudeček napsal(a):
> No já bych jí dal do toho sklepa a k ní větrák, kterej běží když 
> (Tbat<5°C && nabíjení==ON).
>
> PH
>
> Dne 06.11.2023 v 22:34 Petr Labaj napsal(a):
>> No to právě nevím.
>> Ale podle slov pana Lukeše (a částečně i pana Hudečka) možná ano.
>> V klidu ne, bude tam minimálně 10°C.
>> Ale pokud by se opravdu nabíjením nějak významně ochladily, tak už by 
>> to mohlo dělat problém.
>>
>> V TTD mají napsán rozsah běžného použití 0-50°C, pro plný výkon pak 
>> 5-48°C.
>>
>> PL
>>
>> ********************
>>
>> Dne 6.11.2023 v 19:47 Martin Hanek napsal(a):
>>> Prosím o upřesnění - těm baterkám by tedy byla ve sklepě zima?
>>> Martin Hanek
>>> Dne 06.11.2023 v 16:32 Petr Labaj napsal(a):
>>>> Proč mi tohle děláte?
>>>> Už jsem byl rozhodnutý dát baterky do sklepa, a Vy mi do toho zase 
>>>> hodíte vidle.
>>>>
>>>> Asi nastal čas začít reálně měřit konkrétní typy baterek při 
>>>> konkrétním typu provozu.
>>>> Tj. LFP baterky dost velkých kapacit (100-300Ah) při nepříliš 
>>>> velkých proudech (kolem 0.5C).
>>>>
>>>> Díky za informace.
>>>> PL



Další informace o konferenci Hw-list