Re: Tester nabíječek na auta.

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Listopad 3 19:01:50 CET 2023


Když jsem četl předmět toho prvního mailu, tak jsem si říkal, jak asi 
budete ty nabíječky testovat.
A ejhle - ono nejde o tester nabíječek, ale o tester wallboxů.

Wallbox není nabíječka. Je to jenom trochu chytřejší spínač napájení, 
který umí ještě říct nabíječce, jaký max. proud si může vzít.
Nabíječka je pak až v autě.
Nabíječka se wallboxu říká lidově, aby si to aspoň nějak uměla 
představit i Pepča ze špuntárny.

A protože tento koncept wallboxů už je dost starý, tak to komunikuje 
takhle prehistoricky pomocí PWM a nějakých odporů.
Místo aby tam byl nějaký datový komunikační kanál, kterým by si ta 
zařízení popovídala (jak by se to asi řešilo dneska, kdyby se to 
navrhovalo teď).

PL

*******************

Dne 3.11.2023 v 15:30 Martin Hanek napsal(a):
> Tak si odpovím sám, kdybych napřed hledal, tak to zjistím bez ptaní, 
> ale kdyby to někdo hledal.
> Pro simulaci auta stačí:
> - pouze jeden odpor mezi pinem PP a PE, který určuje schopnosti 
> nabíjecího kabelu - např. odpor 1k5 znamená max. 13A
> - 2 (nebo 3) přepínatelné hodnoty odporu přes diodu mezi pinem CP a 
> PE, toto určuje stavy auta
>
> Na tomto obrázku je auto vlevo jako EV: 
> https://www.mdpi.com/energies/energies-13-00176/article_deploy/html/images/energies-13-00176-g002.png
> Stavy pinu CP proti PE:
> - odpojení pinu CP se simuluje stav A - auto nepřipojeno
> - připojením pinu CP přes 2,74k se simuluje stav B - auto připojeno, 
> ale nepřipraveno k nabíjení
> - sepnutím S2 a připnutím odporu 1,3k paralelně k 2,74k (paralelní 
> řazení dává 882R) se simuluje stav C - auto připojeno, připraveno k 
> nabíjení, ventilace není nutná
> Pokud se místo odporu 1,3k použije odpor 270R, tak se simuluje stav D 
> - stejné jako C, ale ventilace je nutná.
>
> Martin Hanek
>
> Dne 03.11.2023 v 9:56 Martin Hanek napsal(a):
>> Tak pokud to chápu dobře, PWM generuje nabíječka a auto přes diodu 
>> připojuje odpory:
>> https://www.mdpi.com/energies/energies-13-00176/article_deploy/html/images/energies-13-00176-g002.png 
>>
>> Pak ten simulátor auta bude jednoduchý.
>>
>> Martin Hanek
>>
>> Dne 03.11.2023 v 9:46 Martin Hanek napsal(a):
>>> Dobrý den,
>>> nevíte o nějaké, projektu DIY testeru nabíječek na auta? Potřeboval 
>>> bych simulovat elektrické auto, aby se nabíječka spustil a začala 
>>> nabíjet.
>>> Doporučili mi: 
>>> https://www.ghvtrading.cz/produkty/fluke-fev300-adapter-pro-testovani-nabijecich-stanic
>>> Koukám do manuálu, tak složité se mi to nezdá, v podstatě se 
>>> přepínači přepínají nějaké odpory na signálech PP a CP proti PE.
>>>
>>> Proximity Pilot (PP) State (Cable Simulation)
>>> The adapter simulates the current capabilities with different 
>>> resistances connected between PP and PE conductors. See Table 2 for 
>>> the correlation between resistance and current capability of the 
>>> charging cable.
>>>
>>> Control Pilot (CP) State (Vehicle Simulation)
>>> Vehicle states are simulated with different resistances connected 
>>> between CP and PE conductors.
>>>
>>> Na CP je ještě nějaké PWM signál s různými úrovněmi
>>> Control Pilot function uses Pulse Width Modulation (PWM): The 
>>> purpose of this CP function is communication between a charging 
>>> station and a vehicle. The duty cycle of the PWM Pulse Width 
>>> Modulation signal defines the maximum available charging current.
>>>
>>> Ten signál generuje kdo, nabíječka nebo auto?
>>> A ještě jsou tam nějaké simulace chyb, ale ty nepotřebuji.
>>>
>>> Díky.



Další informace o konferenci Hw-list