Re: Tester nabíječek na auta.
AZE
aze na seznam.cz
Pátek Listopad 3 19:20:10 CET 2023
Jj, chytřejší spínač, bohužel u nás za ještě vychytralejší ceny, hlavně ty
dotované.
aze
-----Původní zpráva-----
From: Petr Labaj
Sent: Friday, November 03, 2023 7:01 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Tester nabíječek na auta.
Když jsem četl předmět toho prvního mailu, tak jsem si říkal, jak asi
budete ty nabíječky testovat.
A ejhle - ono nejde o tester nabíječek, ale o tester wallboxů.
Wallbox není nabíječka. Je to jenom trochu chytřejší spínač napájení,
který umí ještě říct nabíječce, jaký max. proud si může vzít.
Nabíječka je pak až v autě.
Nabíječka se wallboxu říká lidově, aby si to aspoň nějak uměla
představit i Pepča ze špuntárny.
A protože tento koncept wallboxů už je dost starý, tak to komunikuje
takhle prehistoricky pomocí PWM a nějakých odporů.
Místo aby tam byl nějaký datový komunikační kanál, kterým by si ta
zařízení popovídala (jak by se to asi řešilo dneska, kdyby se to
navrhovalo teď).
PL
*******************
Dne 3.11.2023 v 15:30 Martin Hanek napsal(a):
> Tak si odpovím sám, kdybych napřed hledal, tak to zjistím bez ptaní, ale
> kdyby to někdo hledal.
> Pro simulaci auta stačí:
> - pouze jeden odpor mezi pinem PP a PE, který určuje schopnosti nabíjecího
> kabelu - např. odpor 1k5 znamená max. 13A
> - 2 (nebo 3) přepínatelné hodnoty odporu přes diodu mezi pinem CP a PE,
> toto určuje stavy auta
>
> Na tomto obrázku je auto vlevo jako EV:
> https://www.mdpi.com/energies/energies-13-00176/article_deploy/html/images/energies-13-00176-g002.png
> Stavy pinu CP proti PE:
> - odpojení pinu CP se simuluje stav A - auto nepřipojeno
> - připojením pinu CP přes 2,74k se simuluje stav B - auto připojeno, ale
> nepřipraveno k nabíjení
> - sepnutím S2 a připnutím odporu 1,3k paralelně k 2,74k (paralelní řazení
> dává 882R) se simuluje stav C - auto připojeno, připraveno k nabíjení,
> ventilace není nutná
> Pokud se místo odporu 1,3k použije odpor 270R, tak se simuluje stav D -
> stejné jako C, ale ventilace je nutná.
>
> Martin Hanek
>
> Dne 03.11.2023 v 9:56 Martin Hanek napsal(a):
>> Tak pokud to chápu dobře, PWM generuje nabíječka a auto přes diodu
>> připojuje odpory:
>> https://www.mdpi.com/energies/energies-13-00176/article_deploy/html/images/energies-13-00176-g002.png
>> Pak ten simulátor auta bude jednoduchý.
>>
>> Martin Hanek
>>
>> Dne 03.11.2023 v 9:46 Martin Hanek napsal(a):
>>> Dobrý den,
>>> nevíte o nějaké, projektu DIY testeru nabíječek na auta? Potřeboval bych
>>> simulovat elektrické auto, aby se nabíječka spustil a začala nabíjet.
>>> Doporučili mi:
>>> https://www.ghvtrading.cz/produkty/fluke-fev300-adapter-pro-testovani-nabijecich-stanic
>>> Koukám do manuálu, tak složité se mi to nezdá, v podstatě se přepínači
>>> přepínají nějaké odpory na signálech PP a CP proti PE.
>>>
>>> Proximity Pilot (PP) State (Cable Simulation)
>>> The adapter simulates the current capabilities with different
>>> resistances connected between PP and PE conductors. See Table 2 for the
>>> correlation between resistance and current capability of the charging
>>> cable.
>>>
>>> Control Pilot (CP) State (Vehicle Simulation)
>>> Vehicle states are simulated with different resistances connected
>>> between CP and PE conductors.
>>>
>>> Na CP je ještě nějaké PWM signál s různými úrovněmi
>>> Control Pilot function uses Pulse Width Modulation (PWM): The purpose of
>>> this CP function is communication between a charging station and a
>>> vehicle. The duty cycle of the PWM Pulse Width Modulation signal defines
>>> the maximum available charging current.
>>>
>>> Ten signál generuje kdo, nabíječka nebo auto?
>>> A ještě jsou tam nějaké simulace chyb, ale ty nepotřebuji.
>>>
>>> Díky.
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list