Re: Tester nabíječek na auta.

Martin Hanek martin na hanek.net
Pátek Listopad 3 15:30:47 CET 2023


Tak si odpovím sám, kdybych napřed hledal, tak to zjistím bez ptaní, ale 
kdyby to někdo hledal.
Pro simulaci auta stačí:
- pouze jeden odpor mezi pinem PP a PE, který určuje schopnosti 
nabíjecího kabelu - např. odpor 1k5 znamená max. 13A
- 2 (nebo 3) přepínatelné hodnoty odporu přes diodu mezi pinem CP a PE, 
toto určuje stavy auta

Na tomto obrázku je auto vlevo jako EV: 
https://www.mdpi.com/energies/energies-13-00176/article_deploy/html/images/energies-13-00176-g002.png
Stavy pinu CP proti PE:
- odpojení pinu CP se simuluje stav A - auto nepřipojeno
- připojením pinu CP přes 2,74k se simuluje stav B - auto připojeno, ale 
nepřipraveno k nabíjení
- sepnutím S2 a připnutím odporu 1,3k paralelně k 2,74k (paralelní 
řazení dává 882R) se simuluje stav C - auto připojeno, připraveno k 
nabíjení, ventilace není nutná
Pokud se místo odporu 1,3k použije odpor 270R, tak se simuluje stav D - 
stejné jako C, ale ventilace je nutná.

Martin Hanek

Dne 03.11.2023 v 9:56 Martin Hanek napsal(a):
> Tak pokud to chápu dobře, PWM generuje nabíječka a auto přes diodu 
> připojuje odpory:
> https://www.mdpi.com/energies/energies-13-00176/article_deploy/html/images/energies-13-00176-g002.png 
>
> Pak ten simulátor auta bude jednoduchý.
>
> Martin Hanek
>
> Dne 03.11.2023 v 9:46 Martin Hanek napsal(a):
>> Dobrý den,
>> nevíte o nějaké, projektu DIY testeru nabíječek na auta? Potřeboval 
>> bych simulovat elektrické auto, aby se nabíječka spustil a začala 
>> nabíjet.
>> Doporučili mi: 
>> https://www.ghvtrading.cz/produkty/fluke-fev300-adapter-pro-testovani-nabijecich-stanic
>> Koukám do manuálu, tak složité se mi to nezdá, v podstatě se 
>> přepínači přepínají nějaké odpory na signálech PP a CP proti PE.
>>
>> Proximity Pilot (PP) State (Cable Simulation)
>> The adapter simulates the current capabilities with different 
>> resistances connected between PP and PE conductors. See Table 2 for 
>> the correlation between resistance and current capability of the 
>> charging cable.
>>
>> Control Pilot (CP) State (Vehicle Simulation)
>> Vehicle states are simulated with different resistances connected 
>> between CP and PE conductors.
>>
>> Na CP je ještě nějaké PWM signál s různými úrovněmi
>> Control Pilot function uses Pulse Width Modulation (PWM): The purpose 
>> of this CP function is communication between a charging station and a 
>> vehicle. The duty cycle of the PWM Pulse Width Modulation signal 
>> defines the maximum available charging current.
>>
>> Ten signál generuje kdo, nabíječka nebo auto?
>> A ještě jsou tam nějaké simulace chyb, ale ty nepotřebuji.
>>
>> Díky.
>>
>
74


Další informace o konferenci Hw-list