Trubka kopex uzemnit?

Sobota Květen 27 22:02:01 CEST 2023

Asi tak. Hromosvod mám "oddálený", tedy má své uzemňovací tyče a není
spojený se základovým zemničem a s ochranným vodičem sítě. Celá střecha
je pak v ochranném prostoru hromosvodu. uznávám sice že jsem nemoderní
:-) ale uprostřed střechy mám cca 2,5 m jímač, který společně s
cancourky na koncích hřebenu vytváří ten ochranný prostor, do kterého se
vejde i TV anténa (uzeměná už na základový zemnič). Takže soláry mají
být minimálně 60 cm od hromosvodu a vyšlo to 90.

Takhle vypadá všechno úžasně, až na pár "detailů".  TV anténa je sice
asi 1,5m od hromosvodu, ale mezi tím je plechový vikýř a pak to vychází
jen tak tak. Soláry jsou sice 90 cm od hromosvodu, ale na krovech jsou
Ondřejovy kříže, tedy po úhlopříčce střechy železné pásky pro vyztužení
konstrukce. Tam ty vzdálenosti budou ještě menší. Ale kopexka je od těch
pásků dost daleko a od hromosvodu něco přes metr. Takže nepředpokládám,
že by do ní mohlo praštit. Nechám jí neuzemněnou a až mi elektrikáři
přijdou zapojit měnič a s nima prý už zrovna chodí revizák, poradím se s
nima, aby třeba nebyl problém.

Anděl