Trubka kopex uzemnit?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Květen 27 19:49:10 CEST 2023

Přemýšlím, čemu by to zemnění mělo pomoct.
V drátech bude DC, navíc zřejmě možná galvanicky oddělené od země (to
oddělení nevím, teoretizuju,solár zatím nemám).
Skoro bych si myslel, že potenciálově plovoucí kus trubky bude pro
případný blesk menší lákadlo než totéž uzemněné.l
Já bych to nezemnil a kašlal na to.

Zato bych tu trubku asi nechal nahoře i dole otevřenou (se sítkem), aby
tam fungoval komínový efekt pro větrání/chlazení.
Pokud by se to hřálo, tak dolů přidat malý pomaloběžný ventilátor, který
by jel jen když bude solár dávat >70% výkonu.
Ale asi by to nebylo třeba.

PL