Re: mech: druhy šroubů

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Květen 21 19:28:02 CEST 2023

Tohle jsou právě s hlavou bez límce, ale s průměrem 17, navíc délka je
necelých 15. Mám jich na koloběžce asi 6 ks a poněkud se liší tím, jak
(ne)dobře do nich pasuje inbus. Takže bych si je koupil a příležitostně,
když nějakej vyšroubuju, ho nahradím novým.

Zajímalo by mě, jak je to s tím utažením na správný moment. Kažej el.
šroubovák má nějaký nastavováto, většinou něco jako 1-2-3-4-5-vrták. Ale
kolik Nm je jeden dílek?

Je tam též 14 ks M4x11, též s půlkulatou hlavou, též větší než je
normální. A samozřejmě taky v nich různě (ne)sedí klíč. Ty bych taky rád
koupil.

Jo a vždycky se trochu povolej, až tak že s nima jde otáčet úplně lehce,
ale nic dalšího se neděje. Původně byly zalepený. Rád bych zalepení
zopakoval, už jsem i koupil lepidlo na šrouby. Zaujalo mě, že jsem
vždycky a všude viděl šrouby zalepený něčím modrým, ale tohle je bílý.

A nakonec jsou tam ještě 4 ks M4x5, ty byly uvnitř a držely baterku.
Hlavní zajímavost je, že byly zašroubované v cca 1 mm plechu, který je
přelepený dalším plechem, tedy tam držely za poslední mm závitu.

Asi je plech i šrouby hodně pevný, protože baterka tam až do pátku
večer, kdy jsem ji vyměnil, pevně držela celých 2300 a něco km jízdy,
často max. rychlostí skrz šílený terén. Baterka jako taková je udělaná
velmi precizně, robustně a servisovatelně. Nikde žádný tavný lepidlo,
ani silikon. Teď jí nahradila nějaká Green Cell do e-kol, pravý opak:
Celej večer jsem ji dobejval ze silikonu. Ale zas dojede do Břežan a
zpět, celkem něco přes 40 km. Na ELI pořádali exkurze, tak to hezky
vyšlo jako test úplně nový baterky:-)

PH