RE: HDMI extendér - výpadky spojenia

Róbert Šuška suska.roobert na gmail.com
Neděle Květen 21 18:16:45 CEST 2023

Ja tam mám monitor BENQ BL2410. A za tým extendérom je ešte aktívny prvok
z HDMI na DP. Pretože ten BENQ má len DP. Natiahol som ďalší kábel cez byt
inou trasou. Ale mám len káblik cat5e. Ten bol na pôvodnej trase predtým.
Cat6a som tam natiahol minulý týždeň, s úmyslom, že to bude ok. No nieje.
A aj teraz druhá trasa sklamala. Skúsil som ešte zmeniť zdroj signálu. Do
vysielacieho extendéra som pripojil notebook s DP a pasívnym káblom DP na
HDMI. Mám asi nádejnú správu. Počet výpadkov šiel objektívne na „polovicu“.
Fakt sa človek musí snažiť zapnúť tie LEDky všetky naraz, aby obraz
vypadol. Trafopájku som zatiaľ neskúšal. Tá príde na radu až to prestane
blikať lustrom. Takže trasou to asi nebude. Bude to najskorej rušením
vstupu toho vysielacieho prvku. Notebook išiel na baterky. Takže otázka je,
čo s tým? 😊. Začínam mať pocit, že pomôže skúsiť na skúšobnú dobu kúpiť
niečo takéto:

https://www.czc.cz/premiumcord-hdmi-kvm-extender-na-70m-s-prenosem-usb-full-hd-1080p/340652/produkt

píšu tam „Odolný proti bleskům, přepětí a antistatická ochrana“. To je
možno to čo potrebujem vylúčiť... Mám totiž po byte pár 10m HDMI káblov
k telkám a monitorom z toho jedného PC čo mám v racku v chodbe. A zatiaľ
som nepozoroval žiadny výpadok za asi 6-7rokov čo to takto mám. Ale kuchyňa
je najďalej a toto sa mi zdalo ako jednoducho a rýchlo realizovateľné a ani
vo sne ma nenapadlo, že to bude mať takýto problém. Keby som to vedel,
kúpil by som optický HDMI kábel a bolo by po srande ☹. Ale musel by som
vŕtať podstatne väčšie diery ako teraz.

Robo