Re: [Auto] P0606 - závada řídící jednotky

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Květen 19 17:13:46 CEST 2023


Možná lehce mimo - je to už pár let, co jsem se od jednoho známého servisáka 
dozvěděl lidové moudro, které tvrdilo "Co je v autě od Bosche, to se 
posere."

Byla to nějaká řídící jednotka (jestli se nepletu, byla to do jedné z mých 
Hond, ono to už je pár let - asi tak patnáct), která tenkrát ještě měla 
alternativu jiného dodavatele/výrobce. Tenkrát jsem mu nevěřil a jednotku 
nevyměnil za jinou. To až na druhý pokus...

Od té doby jsem mu už uvěřil mnohokrát. Ale třeba je to na úrovni součástek 
jiné.

Pavel Kutina




----- Původní zpráva ----- 
Od: "Jiří Majzlík Nemeček" <jirry na centrum.cz>
Komu: <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: pátek 19. května 2023 16:40
Předmět: Re: [Auto] P0606 - závada řídící jednotky


> JJ, je dost možné, že tady to bude něco podobného.
>
> Vnitřek ŘJ vypadá takhle:
>
> https://photos.app.goo.gl/ymzk8N8JmZrxmLZMA
>
> MH8105 by měl být hlavní procesor, Bosch 30424 zesilovač pro senzor 
> klepání (původně jsem vyčetl, že je to externí paměť) a E348A nějaký 
> koprocesor pro řízení zapalování a dalších funkcí.
>
> Právě v posledně jmenovaném bych čekal chybu - v diskuzi k 
> https://www.drive2.ru/l/288230376152787916/ někdo píše, že tenhle obvod 
> vyhodnocuje heartbeat hlavního CPU, což je vlastně to, co říká chyba 
> P0606. Buď vynechá samotný CPU, nebo tenhle koprocesor.
>
> A tenhle odvod, podobně jak píšete, se dá taky koupit na ALI.
>
> Nechávám si to jako poslední možnost.
>
> JMN
>
>
> Dne 18.05.2023 v 23:05 Václav Ovsík napsal(a):
>> On Thu, May 18, 2023 at 08:29:08PM +0200, Jiří Majzlík Nemeček wrote:
>>> Dobrý večer všem,
>>>
>>> tak malý update - nakonec jsem vyndal a rozebral ŘJ. Vizuálně vše OK. 
>>> Trochu
>>> mě nepotěšilo, že konektor ŘJ je součástí jejího krytu, musí se celý
>>> odpájet, aby se mohlo k PCB. Proměřil jsem elyty (2 ks) a většinu 
>>> tantalů,
>>> vše jak z učebnice. Propájel jsem CPU, paměť a některé další IO.
>>>
>>> Překvapilo mě, že zdroj z 12 na 5 V to má lineární a dokonce jako 
>>> tranzistor
>>> + OZ, jestli jsem dobře koukal.
>>>
>>> Po zpětné montáži závada zmizela... a objevila se zase zhruba po týdnu.
>>>
>>> Takže vlastně pořád nic nevím. Auto ale použitelně jezdí, dál se v tom 
>>> vrtat
>>> nebudu.
>> Njn, já jsem měl také závadu ŘJ na Fiat Stilo. To je tím proslulé,
>> protože má ŘJ chycenou na hlavě motoru. To samé - vyndání PCB - odsát
>> 128 vývodů konektorů. Zkoušel jsem to dávat v Plzni jednomu pánovi na
>> přetavení. Nepomohlo. Pátral jsem nějakou dobu po webu a narazil na
>> Fiaťáckém fóru v Polsku na nějakého borce, který odhalil, že mu tam
>> odešel speciální zákaznický obvod, který dělá stabilizace různých
>> napěťových úrovní. Jak já nesnáším ty PHP fóra na netu, kde mizí
>> obrázky… Vydoloval jsem to ale nakonec nějak přes webarchive a mám to
>> někde uložené. Normálně ten obvod PLCC asi 60 vývodů se dal sehnat na
>> Aliexpressu a koupil jsem 3 ks a prvně v životě jsem dělal takovou
>> výměnu a zatím ŘJ funguje. Pochopitelně na tom taky nebylo nic vidět.
>> Borec psal, že ten obvod asi praskne při tom namáhání co ŘJ má (teplo,
>> vibrace). ŘJ jsem uchytil na battery box vedle, což udělala řada
>> majitelů Stila.
>>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 



Další informace o konferenci Hw-list