Re: [Auto] P0606 - závada řídící jednotky

David Obdrzalek David.Obdrzalek na mff.cuni.cz
Pátek Květen 19 23:04:45 CEST 2023


No, posranej Bošák jsem myslím ještě neviděl. To asi ani v principu nejde - leda 
snad doslovně ;-)

D.O.

On 19 May 2023 at 17:13, Pavel Kutina wrote:

> Možná lehce mimo - je to už pár let, co jsem se od jednoho známého servisáka
> dozvěděl lidové moudro, které tvrdilo "Co je v autě od Bosche, to se 
> posere."
> 
> Byla to nějaká řídící jednotka (jestli se nepletu, byla to do jedné z mých
> Hond, ono to už je pár let - asi tak patnáct), která tenkrát ještě měla 
> alternativu jiného dodavatele/výrobce. Tenkrát jsem mu nevěřil a jednotku 
> nevyměnil za jinou. To až na druhý pokus...
> 
> Od té doby jsem mu už uvěřil mnohokrát. Ale třeba je to na úrovni
> součástek 
> jiné.
> 
> Pavel Kutina
> 
> 
> 
> 
> ----- Původní zpráva ----- 
> Od: "Jiří Majzlík Nemeček" <jirry na centrum.cz>
> Komu: <hw-list na list.hw.cz>
> Odesláno: pátek 19. května 2023 16:40
> Předmět: Re: [Auto] P0606 - závada řídící jednotky
> 
> 
> > JJ, je dost možné, že tady to bude něco podobného.
> >
> > Vnitřek ŘJ vypadá takhle:
> >
> > https://photos.app.goo.gl/ymzk8N8JmZrxmLZMA
> >
> > MH8105 by měl být hlavní procesor, Bosch 30424 zesilovač pro senzor 
> > klepání (původně jsem vyčetl, že je to externí paměť) a E348A nějaký
> > koprocesor pro řízení zapalování a dalších funkcí.
> >
> > Právě v posledně jmenovaném bych čekal chybu - v diskuzi k 
> > https://www.drive2.ru/l/288230376152787916/ někdo píše, že tenhle obvod 
> > vyhodnocuje heartbeat hlavního CPU, což je vlastně to, co říká chyba 
> > P0606. Buď vynechá samotný CPU, nebo tenhle koprocesor.
> >
> > A tenhle odvod, podobně jak píšete, se dá taky koupit na ALI.
> >
> > Nechávám si to jako poslední možnost.
> >
> > JMN
> >
> >
> > Dne 18.05.2023 v 23:05 Václav Ovsík napsal(a):
> >> On Thu, May 18, 2023 at 08:29:08PM +0200, Jiří Majzlík Nemeček wrote:
> >>> Dobrý večer všem,
> >>>
> >>> tak malý update - nakonec jsem vyndal a rozebral ŘJ. Vizuálně vše OK. 
> >>> Trochu
> >>> mě nepotěšilo, že konektor ŘJ je součástí jejího krytu, musí se
> celý
> >>> odpájet, aby se mohlo k PCB. Proměřil jsem elyty (2 ks) a většinu 
> >>> tantalů,
> >>> vše jak z učebnice. Propájel jsem CPU, paměť a některé další IO.
> >>>
> >>> Překvapilo mě, že zdroj z 12 na 5 V to má lineární a dokonce jako 
> >>> tranzistor
> >>> + OZ, jestli jsem dobře koukal.
> >>>
> >>> Po zpětné montáži závada zmizela... a objevila se zase zhruba po týdnu.
> >>>
> >>> Takže vlastně pořád nic nevím. Auto ale použitelně jezdí, dál se v tom
> >>> vrtat
> >>> nebudu.
> >> Njn, já jsem měl také závadu ŘJ na Fiat Stilo. To je tím proslulé,
> >> protože má ŘJ chycenou na hlavě motoru. To samé - vyndání PCB - odsát
> >> 128 vývodů konektorů. Zkoušel jsem to dávat v Plzni jednomu pánovi na
> >> přetavení. Nepomohlo. Pátral jsem nějakou dobu po webu a narazil na
> >> Fiaťáckém fóru v Polsku na nějakého borce, který odhalil, že mu tam
> >> odešel speciální zákaznický obvod, který dělá stabilizace různých
> >> napěťových úrovní. Jak já nesnáším ty PHP fóra na netu, kde mizí
> >> obrázky… Vydoloval jsem to ale nakonec nějak přes webarchive a mám to
> >> někde uložené. Normálně ten obvod PLCC asi 60 vývodů se dal sehnat na
> >> Aliexpressu a koupil jsem 3 ks a prvně v životě jsem dělal takovou
> >> výměnu a zatím ŘJ funguje. Pochopitelně na tom taky nebylo nic vidět.
> >> Borec psal, že ten obvod asi praskne při tom namáhání co ŘJ má (teplo,
> >> vibrace). ŘJ jsem uchytil na battery box vedle, což udělala řada
> >> majitelů Stila.
> >>
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> > Hw-list na list.hw.cz
> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> > 
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list





Další informace o konferenci Hw-list