[Auto] P0606 - závada řídící jednotky

Václav Ovsík vaclav.ovsik na seznam.cz
Čtvrtek Květen 18 23:05:29 CEST 2023

On Thu, May 18, 2023 at 08:29:08PM +0200, Jiří Majzlík Nemeček wrote:
> Dobrý večer všem,
>
> tak malý update - nakonec jsem vyndal a rozebral ŘJ. Vizuálně vše OK. Trochu
> mě nepotěšilo, že konektor ŘJ je součástí jejího krytu, musí se celý
> odpájet, aby se mohlo k PCB. Proměřil jsem elyty (2 ks) a většinu tantalů,
> vše jak z učebnice. Propájel jsem CPU, paměť a některé další IO.
>
> Překvapilo mě, že zdroj z 12 na 5 V to má lineární a dokonce jako tranzistor
> + OZ, jestli jsem dobře koukal.
>
> Po zpětné montáži závada zmizela... a objevila se zase zhruba po týdnu.

> [...]

Njn, já jsem měl také závadu ŘJ na Fiat Stilo. To je tím proslulé,
protože má ŘJ chycenou na hlavě motoru. To samé - vyndání PCB - odsát
128 vývodů konektorů. Zkoušel jsem to dávat v Plzni jednomu pánovi na
přetavení. Nepomohlo. Pátral jsem nějakou dobu po webu a narazil na
Fiaťáckém fóru v Polsku na nějakého borce, který odhalil, že mu tam
odešel speciální zákaznický obvod, který dělá stabilizace různých
napěťových úrovní. Jak já nesnáším ty PHP fóra na netu, kde mizí
obrázky… Vydoloval jsem to ale nakonec nějak přes webarchive a mám to
někde uložené. Normálně ten obvod PLCC asi 60 vývodů se dal sehnat na
Aliexpressu a koupil jsem 3 ks a prvně v životě jsem dělal takovou
výměnu a zatím ŘJ funguje. Pochopitelně na tom taky nebylo nic vidět.
Borec psal, že ten obvod asi praskne při tom namáhání co ŘJ má (teplo,
vibrace). ŘJ jsem uchytil na battery box vedle, což udělala řada
majitelů Stila.

--
Zito