Re: [Auto] P0606 - závada řídící jednotky
Jiří Majzlík Nemeček
jirry na centrum.cz
Čtvrtek Květen 18 20:29:08 CEST 2023
Dobrý večer všem,
tak malý update - nakonec jsem vyndal a rozebral ŘJ. Vizuálně vše OK.
Trochu mě nepotěšilo, že konektor ŘJ je součástí jejího krytu, musí se
celý odpájet, aby se mohlo k PCB. Proměřil jsem elyty (2 ks) a většinu
tantalů, vše jak z učebnice. Propájel jsem CPU, paměť a některé další IO.
Překvapilo mě, že zdroj z 12 na 5 V to má lineární a dokonce jako
tranzistor + OZ, jestli jsem dobře koukal.
Po zpětné montáži závada zmizela... a objevila se zase zhruba po týdnu.
Takže vlastně pořád nic nevím. Auto ale použitelně jezdí, dál se v tom
vrtat nebudu.
JMN
Dne 01.05.2023 v 13:27 Jiří Majzlík Nemeček napsal(a):
> Dobré sváteční poledne,
>
> dostalo se mi na opravu auto - Mitsubishi Colt 1.3, 2005. Startuje a
> jezdí normálně, ale jednou za čas motor na cca 1 s zakolísá, někdy až
> chcípne. Potom se buď chytne sám, nebo jde normálně nastartovat a zase
> jede v pohodě.
>
> Celkem opakovatelně se to děje chvíli po startu, kdy se motor postupně
> prohřívá a ze zvýšeného volnoběhu (cca 1400 ot.) klesá k normálnímu
> (750). Děje se to ale i při jízdě (se zahřátým motorem), možná častěji
> při řazení.
>
> Diagnostika ukazuje chybu P0606, což je "Engine-ECU main processor
> malfunction". To je celkem jasné, ale zároveň jsem četl spoustu
> diskuzí o tom, že ta chyba vůbec nemusí být v ŘJ samotné, kdy nějaký
> nesrozumitelný signál z venčí pochopí ŘJ jako vlastní chybu. Tak než
> se v ní začnu vrtat, rád bych vyloučil ostatní příčiny. Konektory,
> kabeláž, pojistky a relé jsem všemožně prohmatal, proměřil.
>
> V moment, kdy motor kolísá, nepřicházejí impulzy do zapalovacích cívek
> ani do vstřikovačů - https://photos.app.goo.gl/j75W8M9Cg7GXoRsN8
> (kolísání je kolem 0:30, zelená LED je napájení cívek a svítí pořád,
> červená jsou pulzy a ta vynechá). V tu chvíli zároveň odpadá relé
> paliv. čerpadla. ŘJ tedy zřejmě opravdu odmítá (chviličku) řídit.
>
> Ostatní systémy motoru se zdají v pořádku - čidla teploty, na vačce,
> nasávaný vzduch, škrtící klapka - nic z toho se mi nepodařilo dostat
> do stavu, který by ŘJ takhle vyblokoval. Navíc ŘJ by měla poruchu
> jakéhokoli čidla sama celkem spolehlivě identifikovat. Samozřejmě ale
> chápu, že ten děj je krátký a může to být zamotané.
>
> Ještě za zmínku stojí freeze frame, který mám z posledního incidentu,
> kde:
>
> DTC: P0606
> Fuel system status: open loop due to insufficient engine temperature
> engine coolant temperature: 83 °C
>
> calculated engine load: 83%
> intake manifold absolute pressure: 82 kPa
> engine RPM: 0
> timing advance: 61°
> throttle position: 13%
>
> Došlo k tomu během delší jízdy ve městě, při přeřazování z 2 na 3 (21
> km/h). Motor už musel být prohřátý, údaj 83 °C asi sedí, ale přesto
> píše, že nemá dostatečnou teplotu motoru. Přitom do closed loop se
> přepíná nejvýš do minuty po nastartování, hned jak je trochu stabilní
> signál z lambda sondy.
>
> Taky mě zaráží údaj o RPM - čistá 0. Přitom motor určitě otáčky měl,
> bylo to za jízdy a při řazení na vyšší stupeň.
>
> Budu rád za jakékoli postřehy.
>
> JMN
>
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list