Re: [Auto] P0606 - závada řídící jednotky
Tomas Chvatal
tchvatal na fordiag.cz
Středa Květen 10 21:29:53 CEST 2023
>Co se týče té rídící jednotky
> motoru, tak to vyčte to samé co vyčte nějaká profi diagnostika.
> To je dané schopnostmi té ECU, ne té diagnostiky.
Tak jednoduche to neni.
Protokol OBD2/EOBD je navrzen a predepsan na diagnostiku vseho co ma vliv na
motorove EMISE.
Ale chyby, ktere vyrobce klasifikoval jako NE-emisni relevantni (treba chyba
alternatoru, ...)
se timto protokolem nemusi vycist/zobrazit. Muze, ale nemusi. Zalezi na
vyrobci sw v ecu.
Kabel s ELM327 umi komunikovat jak protokolem OBD2, tak, v nekterych
pripadech, i specifickym
prot. daneho vyrobce auta.
A s tim pak lze vycist vsechny chyby.
Takze - vzdy zalezi na pouzitem software a jeho pristupu k veci ! Samotny
ELM jeste neurcuje jak presne se
sw bavi s autem.
s přáním hezkého dne / best regards
Tomáš Chvátal
tchvatal na fordiag.cz
----- Původní zpráva -----
Od: "Václav Ovsík" <vaclav.ovsik na seznam.cz>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 3. května 2023 14:39
Předmět: Re: [Auto] P0606 - závada řídící jednotky
> Zdravím,
>
> On Wed, May 03, 2023 at 10:10:46AM +0200, Aleš Filip wrote:
>> Dobrý den,
>>
>> Většinou se to nijak složitě hledat nemusí. Prostě v servisu spustí
>> diagnostiku, a ty chyby ihned vyskáčou všechny. Ale diagnostika k ELM327
>> je
>> nemusí umět načíst. Já jsem zkoušel několik diagnostik do mobilu, nejvíc
>> toho ukázal Car Scanner
>> (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ovz.carscanner).
>> Stejně
>> ale nenašel všechno. Až originál diagnostika napsala, že je to čidlo v
>> pravém zadním kole.
>
> OBD-II je standard na diagnostiku řídící jednotku motoru. Mám taky ten
> bazmek na bluetooth a používám TorqueLite. Co se týče té rídící jednotky
> motoru, tak to vyčte to samé co vyčte nějaká profi diagnostika.
> To je dané schopnostmi té ECU, ne té diagnostiky.
>
> Jenže řídící jednotkou motoru to dneska zdaleka nekončí. Máte po autě
> další sběrnice CAN, na které jsou navěšené řídící jednotka ABS, airbagů,
> posilovače řízení…
>
> Na to se používají zřejmě již méně standardizovaná rozšíření. Nejsem
> odborník. Vlastním Fiat Stilo a pořídil jsem si kabel VAG-COM KKL z Ali
> a tím se mohu přes MultiEcuScan komunikovat s dalšími jednotkami
> v autě. Stilo je 20 let starý střep. Novější auta to budou mít řešené
> lépe. Já tam mám čtyřpolohový přepínač, kterým přepínám piny z OBD-II
> konektoru a mohu diagnostikovat ABS, airbagy, posilovač řízení…
>
> A to že ECU motoru něco vrací - nějaké kódy nemusí nutně znamenat, že to
> tak je :-/. Ten Fiat, ten mi dává zabrat. Koncem roku mi jeden pán
> měnil motor (koupil jsem jiné stilo za šest na díly), s tím, že motor má
> asi vadnou lambda sondu. Prý lehce cuká a od 3000rpm zabírá úplně
> v pohodě. To prý bude tutově lambda sonda. :-) Svojí diagnostiku jsem
> sebou neměl, protože byla v kaslíku mého Stila (u mechanika). Ta později
> ukázala, že je vadný vstřik. No měl jsem svůj motor, na kterém se
> odšroubovala jedna ojnice - věc nevídaná, a na to můj motor umřel.
> Vstřik už můj mechanik řešit nechtěl, protože jsem svůj motor mezitím zase
> odvezl… Prohození vstřiku považoval za trivialitu, kterou zvládnu sám.
> No to je jedno. Jak debil jsem pak odmontovával sání abych se na vstřiky
> dostal ten co hlásil chybu jsem vyměnil za jeden z mého odepsaného
> motoru. Blbec, že jsem neprohodil celou lištu. No vtip je v tom, že jsem
> to pak natočil a rozjel se chybu zahlásil jiný vstřik. Pak jsem to
> chvíli tůroval a ty chyby házaly zbylé vstřiky. Následovala další
> dementní demontáž, kdy jsem u toho klel, protože bez vyndání přední
> chladičové stěny je to prostě pakárna… jsem proházel zbylé vstřiky… No,
> nebudu napínat, chyby na vstřicích byly dál… :-D
> Pak někdo poradil, ať zkusím vyměnit cívky. Triviální prohození cívek
> - jsou nasazeny na svíčkách - bez chyby. Prohazováním jsem pak
> identifikoval jednu vadnou cívku. Ty jsem pak rozebral destruktivně, ale
> nic zvláštního na ní neobjevil. Ale byla vadná.
> Rval jsem si vlasy, že mě to nenapadlo jako první - tohle zkusit. Ale
> ECU se tvářila, že je vadný vstřik, ne cívka.
>
> Takže ECU asi ani zdaleka nepozná co je blbě. Software prostě napsal
> nějaký programátor, kterému radí nějací technici jak se projeví nějaká
> závada. Kolik procent skutečných chyb pak reálně ECU opravdu správně
> nahlásí netuším, ale já už svojí představu mám :-)
> U mě zatím nic moc.
> Jo, když mi odešlo relé od palivového čerpadla, tak to hlásilo postupně
> vadné všechny cívky a všechny vstřiky… Ti co to navrhovali nebyli
> schopni přidat nějakou detekci, jestli teče palivo! Nakonec jsme na to
> přišli se žárovkou připojenou na konektor palivového čerpadla. Snad jsou
> na tom auta jiných značek lépe… :-/
>
> Ale já jak už jsem v tom Fiatu rozrýpal kde co, tak ho mám rád :-D
> Už mám určité know-how a díly na to jsou levné…
>
> Leccos je tam udělané docela pěkně. Ta jeho elektronika má rezervy.
> --
> Zito
>
>>
>> S pozdravem,
>>
>> --
>> Aleš Filip
>> Kutná Hora
>> http://xanadu.khnet.info
>>
>> Dne 02.05.2023 v 16:57 Jiří Majzlík Nemeček napsal(a):
>> >
>> > Byla to uni diagnostika s ELM327. Předtím ale bylo auto u "profíků" a
>> > ani ti jiný kód nenašli. Nevím ale, jak moc se jim chtělo hledat.
>> >
>> > JMN
>> >
>> >
>> > Dne 02.05.2023 v 14:35 Aleš Filip napsal(a):
>> > >
>> > > Dobrý den,
>> > >
>> > > Byla to servisní diagnostika pro Mitsubishi, nebo nějaká univerzální?
>> > > Měl jsem také problém s Peugeotem. Univerzální diagnostika hlásila
>> > > nějakou chybu U1213, ale to mohlo být asi 5 věcí. Originál Peugeot
>> > > diagnostika napsala tu samou chybu, a ještě k tomu, že je vadné
>> > > čidlo ABS na pravém zadním kole ;-)
>> > >
>> > > S pozdravem,
>> > > --
>> > > Aleš Filip
>> > > Kutná Hora
>> > > http://xanadu.khnet.info
>> > > Dne 01.05.2023 v 13:27 Jiří Majzlík Nemeček napsal(a):
>> > > > Dobré sváteční poledne,
>> > > >
>> > > > dostalo se mi na opravu auto - Mitsubishi Colt 1.3, 2005.
>> > > > Startuje a jezdí normálně, ale jednou za čas motor na cca 1 s
>> > > > zakolísá, někdy až chcípne. Potom se buď chytne sám, nebo jde
>> > > > normálně nastartovat a zase jede v pohodě.
>> > > >
>> > > > Celkem opakovatelně se to děje chvíli po startu, kdy se motor
>> > > > postupně prohřívá a ze zvýšeného volnoběhu (cca 1400 ot.) klesá
>> > > > k normálnímu (750). Děje se to ale i při jízdě (se zahřátým
>> > > > motorem), možná častěji při řazení.
>> > > >
>> > > > Diagnostika ukazuje chybu P0606, což je "Engine-ECU main
>> > > > processor malfunction". To je celkem jasné, ale zároveň jsem
>> > > > četl spoustu diskuzí o tom, že ta chyba vůbec nemusí být v ŘJ
>> > > > samotné, kdy nějaký nesrozumitelný signál z venčí pochopí ŘJ
>> > > > jako vlastní chybu. Tak než se v ní začnu vrtat, rád bych
>> > > > vyloučil ostatní příčiny. Konektory, kabeláž, pojistky a relé
>> > > > jsem všemožně prohmatal, proměřil.
>> > > >
>> > > > V moment, kdy motor kolísá, nepřicházejí impulzy do zapalovacích
>> > > > cívek ani do vstřikovačů -
>> > > > https://photos.app.goo.gl/j75W8M9Cg7GXoRsN8 (kolísání je kolem
>> > > > 0:30, zelená LED je napájení cívek a svítí pořád, červená jsou
>> > > > pulzy a ta vynechá). V tu chvíli zároveň odpadá relé paliv.
>> > > > čerpadla. ŘJ tedy zřejmě opravdu odmítá (chviličku) řídit.
>> > > >
>> > > > Ostatní systémy motoru se zdají v pořádku - čidla teploty, na
>> > > > vačce, nasávaný vzduch, škrtící klapka - nic z toho se mi
>> > > > nepodařilo dostat do stavu, který by ŘJ takhle vyblokoval. Navíc
>> > > > ŘJ by měla poruchu jakéhokoli čidla sama celkem spolehlivě
>> > > > identifikovat. Samozřejmě ale chápu, že ten děj je krátký a může
>> > > > to být zamotané.
>> > > >
>> > > > Ještě za zmínku stojí freeze frame, který mám z posledního
>> > > > incidentu, kde:
>> > > >
>> > > > DTC: P0606
>> > > > Fuel system status: open loop due to insufficient engine
>> > > > temperature
>> > > > engine coolant temperature: 83 °C
>> > > >
>> > > > calculated engine load: 83%
>> > > > intake manifold absolute pressure: 82 kPa
>> > > > engine RPM: 0
>> > > > timing advance: 61°
>> > > > throttle position: 13%
>> > > >
>> > > > Došlo k tomu během delší jízdy ve městě, při přeřazování z 2 na
>> > > > 3 (21 km/h). Motor už musel být prohřátý, údaj 83 °C asi sedí,
>> > > > ale přesto píše, že nemá dostatečnou teplotu motoru. Přitom do
>> > > > closed loop se přepíná nejvýš do minuty po nastartování, hned
>> > > > jak je trochu stabilní signál z lambda sondy.
>> > > >
>> > > > Taky mě zaráží údaj o RPM - čistá 0. Přitom motor určitě otáčky
>> > > > měl, bylo to za jízdy a při řazení na vyšší stupeň.
>> > > >
>> > > > Budu rád za jakékoli postřehy.
>> > > >
>> > > > JMN
>> > > >
>> > > >
>> > > >
>> > > >
>> > > > _______________________________________________
>> > > > HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>> > > > Hw-list na list.hw.cz
>> > > > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> > >
>> > >
>> > > _______________________________________________
>> > > HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
>> > > Hw-list na list.hw.cz
>> > > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> >
>> > _______________________________________________
>> > HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
>> > Hw-list na list.hw.cz
>> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
Další informace o konferenci Hw-list