Re: [Auto] P0606 - závada řídící jednotky

Jiří Majzlík Nemeček jirry na centrum.cz
Čtvrtek Květen 4 17:15:50 CEST 2023


Zapalovací cívky mají sekundární VN vinutí, často je ještě zapojené přes 
varistor či co, proměřuje se to dost blbě. Na druhou stranu není problém 
cívku nechat připojenou, ale vyndat jí z hlavy, vrazit do ní svíčku a 
vidí se hned, jestli "dává".

Koukám, že jsem zatím měl štěstí - dosud jsem řešil hlavně svého 
prastarého Nissana a tam kódy naprosto seděly (a to jsem používal takovu 
hloupou krabičku s LCD, která vlastně neumí nic jiného, než přečíst kódy).

Tam jsem řešil:
P0136: Oxygen Sensor (Rear) System - a opravdu to byla zadní lambdasonda 
(její výstup se vůbec neměnil);
P0420: Catalyst Malfunction - to bylo vzápětí, když ŘJ dostala signál z 
nové zadní lambdy a tak odhalila, že je v čudu katalyzátor;
P0335: Crank Angle Sensor System - bylo to čidlo na klikovce;
P0301: No. 1 Cylinder Misfire Detected - a byla to zapalovací cívka na 
1. válci.

Teď používám Car Scanner, podle všeho v něm jdou nadefinovat i vlastní 
dotazy na proměnné, pokud člověk hledá něco konkrétního.

Jinak kritéria pro poruchové kódy z manuálu k tomu Mitsubishi:

P0201 - P0204: vstřikovače paliva
Injector coil surge voltage (battery positive voltage + 2 V) has not 
been detected for 2 seconds.

P0301 - P0304: vynechání válce
change in the angular acceleration of the crankshaft is used for misfire 
detection

P0606 - Engine-ECU Main Processor Malfunction
System LSI checks the engine-ECU for abnormal conditions. No 
surveillance pulse signals is input for 0.5 second. Replace the 
engine-ECU then perform the variant coding.

K tomu aktuálnímu P0606: auto mi přijede zase zítra a zřejmě se podívám 
do ŘJ. Nenapadá vás, co bych měl hledat? Omrknu C na napájení, to je 
jasné, pak zkusím najít nějaký supervizor IC, který by mohl vyhodnocovat 
ten "surveilance pulse signal" a nejspíš resetovat celou ŘJ. Nic moc 
dalšího mě nenapadá.

JMN


Dne 04.05.2023 v 15:12 Václav Ovsík napsal(a):
> On Thu, May 04, 2023 at 12:10:46PM +0200, Aleš Filip wrote:
>> Jo, vadnou cívku jsem také rozebíral, a také nic nenašel. Kus tlustého
>> měděného drátu namotaný do cívky, a zaříznutý do konektoru. Měl jsem
>> podezření jenom na špatný kontakt v tom zaříznutí, protože nic jiného tam
>> snad odejít nemohlo, kromě mezizávitového zkratu.
> Já myslel, jesli tam nenajdu ten zkrat jako místo nějak očouznuté, ale
> byly to jenom dvě vrstvy CuL na nějakém jádře a to je vše. Nic
> podezřelého jsem neobjevil.
>
> Cívky jsem zkoušel porovnávat takovým tím testerem s ATMEGA, tak všechny
> 4 ukázaly zhruba stejnou hodnotu indukčnosti a odporu. Tím to odhalit
> nešlo. Diagnostika házela kódy P0201 až P0204. Což by snad mělo spadat
> mezi ty obecné kódy
>      P0201 - Porucha v obvodu vstřikovače válce 1
>>
> No a byla to ta cívka… Přitom ty cívky kódy mají, protože ty na mě
> vyběhly, když mi nešlo palivové čerpadlo. :-)
> No prostě ta diagnostika je tak chytrá jak moc je vymakaný ten software
> v ECU. Že by do toho nějakým know-how přispěla nějaká diagnostická
> profi krabička považiji za spíše méně pravděpodobné.
> Asi bude hodně znamenat know-how nějakého maníka co se kolem daného typu
> aut delší dobu točí a zná jejich slabiny… Nakonec mě tímhle směrem právě
> nasměroval člověk, který Stila také má (dokonce asi 3) a vrtá se v nich.
>
>
>> Diagnostika a kódy jednotlivých chyb se asi časem vyvíjí, takže čím starší
>> auto, tím méně informací. Nevím ale, jak ta diagnostika funguje. Jestli musí
>> na CAN poslat nějaký dotaz, a počítač auta odpoví, nebo jestli tam ta chyba
>> jezdí "dokola", jako hodnoty z různých čidel. Pokud je potřeba poslat dotaz,
>> tak to ta univerzální diagnostika nemusí umět. Zkoušel jsem připojit přes
>> OBD k autu Arduino, a jak jsem zjistil, tak asi 10% kódů, jako jsou otáčky,
>> rychlost, teplota atd. jsou stejné pro většinu značek aut, ale ten zbytek si
>> dělá každý výrobce podle svého. Takže univerzální diagnostika nemůže pokrýt
>> všechny značky aut.
> Tak tak daleko jsem se nedostal. Já jenom připojil ten bluetoothový
> bazmek, nebo ten KKL VAGCOM kabel s FT232 a notebookem.
>
> Já si myslím, že se prostě vyšle povel do ECU, ať vrátí všechny chybové
> kódy co má zaznamenány v paměti. Pak je v TorqueLite povel clear logged
> faults a on to všechno hezky smaže. A může se zkusit zase potrápit
> motor, jestli to tam zaloguje znovu a tedy závada trvá. Přistoupil jsem
> k tomu takhle intuitivně… :-)
>


Další informace o konferenci Hw-list