[Auto] P0606 - závada řídící jednotky

Václav Ovsík vaclav.ovsik na seznam.cz
Čtvrtek Květen 4 15:12:01 CEST 2023

On Thu, May 04, 2023 at 12:10:46PM +0200, Aleš Filip wrote:
> Jo, vadnou cívku jsem také rozebíral, a také nic nenašel. Kus tlustého
> měděného drátu namotaný do cívky, a zaříznutý do konektoru. Měl jsem
> podezření jenom na špatný kontakt v tom zaříznutí, protože nic jiného tam
> snad odejít nemohlo, kromě mezizávitového zkratu.

Já myslel, jesli tam nenajdu ten zkrat jako místo nějak očouznuté, ale
byly to jenom dvě vrstvy CuL na nějakém jádře a to je vše. Nic
podezřelého jsem neobjevil.

Cívky jsem zkoušel porovnávat takovým tím testerem s ATMEGA, tak všechny
4 ukázaly zhruba stejnou hodnotu indukčnosti a odporu. Tím to odhalit
nešlo. Diagnostika házela kódy P0201 až P0204. Což by snad mělo spadat
mezi ty obecné kódy
    P0201 - Porucha v obvodu vstřikovače válce 1
    …

No a byla to ta cívka… Přitom ty cívky kódy mají, protože ty na mě
vyběhly, když mi nešlo palivové čerpadlo. :-)
No prostě ta diagnostika je tak chytrá jak moc je vymakaný ten software
v ECU. Že by do toho nějakým know-how přispěla nějaká diagnostická
profi krabička považiji za spíše méně pravděpodobné.
Asi bude hodně znamenat know-how nějakého maníka co se kolem daného typu
aut delší dobu točí a zná jejich slabiny… Nakonec mě tímhle směrem právě
nasměroval člověk, který Stila také má (dokonce asi 3) a vrtá se v nich.

> [...]
> auto, tím méně informací. Nevím ale, jak ta diagnostika funguje. Jestli musí
> na CAN poslat nějaký dotaz, a počítač auta odpoví, nebo jestli tam ta chyba
> jezdí "dokola", jako hodnoty z různých čidel. Pokud je potřeba poslat dotaz,
> tak to ta univerzální diagnostika nemusí umět. Zkoušel jsem připojit přes
> OBD k autu Arduino, a jak jsem zjistil, tak asi 10% kódů, jako jsou otáčky,
> rychlost, teplota atd. jsou stejné pro většinu značek aut, ale ten zbytek si
> dělá každý výrobce podle svého. Takže univerzální diagnostika nemůže pokrýt

Tak tak daleko jsem se nedostal. Já jenom připojil ten bluetoothový
bazmek, nebo ten KKL VAGCOM kabel s FT232 a notebookem.

Já si myslím, že se prostě vyšle povel do ECU, ať vrátí všechny chybové
kódy co má zaznamenány v paměti. Pak je v TorqueLite povel clear logged
faults a on to všechno hezky smaže. A může se zkusit zase potrápit
motor, jestli to tam zaloguje znovu a tedy závada trvá. Přistoupil jsem
k tomu takhle intuitivně… :-)

--
Zito