Re: OT: laserové gravírování PMMA

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Květen 15 19:15:30 CEST 2023

Díky za odpověď.

Vláknový nebo pevnolátkový laser (tedy pulsní lasery) jsou jiný
živočišný druh než naše srandovní kontinuální diodové lasery.
Ale my se nedáme a třeba to taky nějak zvládneme.

Ten Váš laser má 20W optického výkonu (tedy zřejmě 4 spřažené laserové
diody) nebo je to 20 čínských wattů (a tedy cca 5W reálného optického
výkonu a 1 dioda) ?
Já mám laser s 5W optického výkonu s FAC optikou. Tedy to, co Číňani
označují jako 40W laser.
Poznámka: metodika čínského značení je taková, že počítají elektrický
příkon a ne optický výkon (tedy pro 5W laser to odpovídá cca 20W příkonu).
A FAC optiku pak berou jako dvojnásobek. Což celkem sedí, opravdu je ten
reálný vliv na materiál skoro dvojnásobný.

Zkusím sehnat někde nějaké tmavé plexi a udělat pokus.
Já mám laser v přestavbě, ale možná dneska nebo zítra to snad už
dodělám. Cílem je to vybavit snadno měnitelným nástrojem.
Což by se mimochodem dalo použít třeba k tomu, co psal pan Fučík. Napřed
osadit laserovou hlavu a udělat "drážku". Pak tam osadit vhodné pisátku
a dno té drážky projet a obarvit. Třeba lakovým fixem.

Dost by mě zajímala fotka fotka Vašeho řezu. Nejlépe současně s
informací jaký laser máte.
Díky.
PL