Re: OT: laserové gravírování PMMA

Ota Herm ota na herm.cz
Pondělí Květen 15 15:51:03 CEST 2023

O laseru, kterým to značil dodavatel a kde byl velmi dobrý výsledek, vím
velmi málo, ale zřejmě to bylo dělané na vláknovém 20W laseru (Epilog nebo
Rofin). Výsledek vypadá zhruba takto:
https://photos.app.goo.gl/XsraFyhEQP1wUgky5 (písmena jsou vysoká 4.5 mm)

Já se snažím tohoto efektu dosáhnout na 20W LED laseru ale zesvětlení
povrchu zatím vůbec nedosáhnu. Mírně rozostřený laser jsem zkoušel a
prakticky žádný efekt to nemělo. Zatím jsem ale jel pomalu a nízkým
výkonem. Ještě zkusím opačně max. výkon a vysokou rychlost. Další pokusy
budou ale zřejmě až cca za týden, času je na to málo a musím ještě utěsnit
odsávání, smrdí to strašně.

Pane Labaji, jestli Vás to také zajímá, chcete vzorek toho plastu poslat na
vyzkoušení? Pokud se následně pochlubíte s výsledky, tak vám kus rád
poskytnu....

Hezký den!
Ota