Re: OT FVE na střeše SVJ?

Standa Palas stpalas na volny.cz
Úterý Květen 9 21:54:49 CEST 2023

Dobrý den.

Tohle se dnes asi vyplatí u bytových domů které mají ve sklepě velký
společný bojler a rozvod vody po domě. Pak stačí do bojleru osadit
topnou spirálu a živit to z fotovoltaiky. Bohužel velké zásobníky s
objemem 1000 až 2000 litrů se v poslední době nahrazují rychloohřevem
pomocí deskového výměníku s malým vyrovnávacím zásobníkem. Je to hlavně
kvůli ceně, protože malý deskový výměník je mnohem levnější než velká nádrž.
Druhá otázka je vztah k teplárnám. Teplárnám se to, že jim klesne odběr
třeba na polovinu vůbec nelíbí a tlačí na to aby se do budoucna platila
paušální platba za přípojku a velikost spotřeby by byla až na druhém
místě. Pak je otázka nakolik pro Vás budou ty úspory výhodné.
Něco podobného se mimochodem už nějakou dobu chystá i u elektřiny kde
distributoři tlačí na to aby se platilo mnohem víc podle hodnoty jističe
a míň podle spotřeby. Nemám iluze o tom, že dnešní situace kdy je
výhodné si elektřinu vyrábět doma dlouho vydrží. Buď se to zdaní, nebo
se bude platit paušál za přípojku tak velký, že se úspory moc nevyplatí.
Před časem už nějaký pokus o "novou energetickou koncepci" proběhl ale
tenkrát to ještě neprošlo.

S.P.