Re: OT FVE na střeše SVJ?

Středa Květen 10 12:26:43 CEST 2023

Ta paušální platba, nebo větší platba za jistič, ale pak vede jedině k
navýšení spotřeby a to myslím že v současné době dodavatelům energie tak
jednoduše neprojde. Ostatně před delší dobou jsem slyšel, že v Německu
není zvykem pro ohřev voda používat bojlery. Přípojky se dělají tak
velké, aby šlo používat průtokový ohřev vody, což je klidně i 20 KW. Prý
se tam platí jen skutečně odebraná energie. Pak se ale síť musí s těmi
nepravidelnostmi spotřeby nějak vyrovnat, ale ušetří se energie za
neustálé dohřívání vody, což může být 1-2 KWh denně na domácnost. Spíš
bych čekal, že u nás to půjde tímto směrem.

Anděl