Re: [Auto] P0606 - závada řídící jednotky
Jiří Majzlík Nemeček
jirry na centrum.cz
Úterý Květen 2 16:57:43 CEST 2023
Byla to uni diagnostika s ELM327. Předtím ale bylo auto u "profíků" a
ani ti jiný kód nenašli. Nevím ale, jak moc se jim chtělo hledat.
JMN
Dne 02.05.2023 v 14:35 Aleš Filip napsal(a):
>
> Dobrý den,
>
> Byla to servisní diagnostika pro Mitsubishi, nebo nějaká univerzální?
> Měl jsem také problém s Peugeotem. Univerzální diagnostika hlásila
> nějakou chybu U1213, ale to mohlo být asi 5 věcí. Originál Peugeot
> diagnostika napsala tu samou chybu, a ještě k tomu, že je vadné čidlo
> ABS na pravém zadním kole ;-)
>
> S pozdravem,
> --
> Aleš Filip
> Kutná Hora
> http://xanadu.khnet.info
> Dne 01.05.2023 v 13:27 Jiří Majzlík Nemeček napsal(a):
>> Dobré sváteční poledne,
>>
>> dostalo se mi na opravu auto - Mitsubishi Colt 1.3, 2005. Startuje a
>> jezdí normálně, ale jednou za čas motor na cca 1 s zakolísá, někdy až
>> chcípne. Potom se buď chytne sám, nebo jde normálně nastartovat a
>> zase jede v pohodě.
>>
>> Celkem opakovatelně se to děje chvíli po startu, kdy se motor
>> postupně prohřívá a ze zvýšeného volnoběhu (cca 1400 ot.) klesá k
>> normálnímu (750). Děje se to ale i při jízdě (se zahřátým motorem),
>> možná častěji při řazení.
>>
>> Diagnostika ukazuje chybu P0606, což je "Engine-ECU main processor
>> malfunction". To je celkem jasné, ale zároveň jsem četl spoustu
>> diskuzí o tom, že ta chyba vůbec nemusí být v ŘJ samotné, kdy nějaký
>> nesrozumitelný signál z venčí pochopí ŘJ jako vlastní chybu. Tak než
>> se v ní začnu vrtat, rád bych vyloučil ostatní příčiny. Konektory,
>> kabeláž, pojistky a relé jsem všemožně prohmatal, proměřil.
>>
>> V moment, kdy motor kolísá, nepřicházejí impulzy do zapalovacích
>> cívek ani do vstřikovačů -
>> https://photos.app.goo.gl/j75W8M9Cg7GXoRsN8 (kolísání je kolem 0:30,
>> zelená LED je napájení cívek a svítí pořád, červená jsou pulzy a ta
>> vynechá). V tu chvíli zároveň odpadá relé paliv. čerpadla. ŘJ tedy
>> zřejmě opravdu odmítá (chviličku) řídit.
>>
>> Ostatní systémy motoru se zdají v pořádku - čidla teploty, na vačce,
>> nasávaný vzduch, škrtící klapka - nic z toho se mi nepodařilo dostat
>> do stavu, který by ŘJ takhle vyblokoval. Navíc ŘJ by měla poruchu
>> jakéhokoli čidla sama celkem spolehlivě identifikovat. Samozřejmě ale
>> chápu, že ten děj je krátký a může to být zamotané.
>>
>> Ještě za zmínku stojí freeze frame, který mám z posledního incidentu,
>> kde:
>>
>> DTC: P0606
>> Fuel system status: open loop due to insufficient engine temperature
>> engine coolant temperature: 83 °C
>>
>> calculated engine load: 83%
>> intake manifold absolute pressure: 82 kPa
>> engine RPM: 0
>> timing advance: 61°
>> throttle position: 13%
>>
>> Došlo k tomu během delší jízdy ve městě, při přeřazování z 2 na 3 (21
>> km/h). Motor už musel být prohřátý, údaj 83 °C asi sedí, ale přesto
>> píše, že nemá dostatečnou teplotu motoru. Přitom do closed loop se
>> přepíná nejvýš do minuty po nastartování, hned jak je trochu stabilní
>> signál z lambda sondy.
>>
>> Taky mě zaráží údaj o RPM - čistá 0. Přitom motor určitě otáčky měl,
>> bylo to za jízdy a při řazení na vyšší stupeň.
>>
>> Budu rád za jakékoli postřehy.
>>
>> JMN
>>
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20230502/bde0a96d/attachment-0001.htm>
Další informace o konferenci Hw-list