<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <p>Byla to uni diagnostika s ELM327. Předtím ale bylo auto u
      "profíků" a ani ti jiný kód nenašli. Nevím ale, jak moc se jim
      chtělo hledat.<br>
    </p>
    <p>JMN<br>
    </p>
    <p><br>
    </p>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 02.05.2023 v 14:35 Aleš Filip
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:5b981741-9825-cd43-02af-cf4b3a8b80b4@khnet.info">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <br>
      <div class="moz-signature">
        <meta content="text/html; charset=UTF-8"
          http-equiv="Content-Type">
        Dobrý den, <br>
        <br>
        Byla to servisní diagnostika pro Mitsubishi, nebo nějaká
        univerzální?<br>
        Měl jsem také problém s Peugeotem. Univerzální diagnostika
        hlásila nějakou chybu U1213, ale to mohlo být asi 5 věcí.
        Originál Peugeot diagnostika napsala tu samou chybu, a ještě k
        tomu, že je vadné čidlo ABS na pravém zadním kole ;-)<br>
        <br>
        S pozdravem,<br>
        <pre class="moz-signature" cols="72">-- 
 Aleš Filip
 Kutná Hora
 <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info" moz-do-not-send="true">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
        <div id="quoteDIV"> </div>
      </div>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 01.05.2023 v 13:27 Jiří Majzlík
        Nemeček napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:8426f134-4ac2-a29d-cd60-253b8fcbe14d@centrum.cz">Dobré
        sváteční poledne, <br>
        <br>
        dostalo se mi na opravu auto - Mitsubishi Colt 1.3, 2005.
        Startuje a jezdí normálně, ale jednou za čas motor na cca 1 s
        zakolísá, někdy až chcípne. Potom se buď chytne sám, nebo jde
        normálně nastartovat a zase jede v pohodě. <br>
        <br>
        Celkem opakovatelně se to děje chvíli po startu, kdy se motor
        postupně prohřívá a ze zvýšeného volnoběhu (cca 1400 ot.) klesá
        k normálnímu (750). Děje se to ale i při jízdě (se zahřátým
        motorem), možná častěji při řazení. <br>
        <br>
        Diagnostika ukazuje chybu P0606, což je "Engine-ECU main
        processor malfunction". To je celkem jasné, ale zároveň jsem
        četl spoustu diskuzí o tom, že ta chyba vůbec nemusí být v ŘJ
        samotné, kdy nějaký nesrozumitelný signál z venčí pochopí ŘJ
        jako vlastní chybu. Tak než se v ní začnu vrtat, rád bych
        vyloučil ostatní příčiny. Konektory, kabeláž, pojistky a relé
        jsem všemožně prohmatal, proměřil. <br>
        <br>
        V moment, kdy motor kolísá, nepřicházejí impulzy do zapalovacích
        cívek ani do vstřikovačů - <a class="moz-txt-link-freetext"
          href="https://photos.app.goo.gl/j75W8M9Cg7GXoRsN8"
          moz-do-not-send="true">https://photos.app.goo.gl/j75W8M9Cg7GXoRsN8</a>
        (kolísání je kolem 0:30, zelená LED je napájení cívek a svítí
        pořád, červená jsou pulzy a ta vynechá). V tu chvíli zároveň
        odpadá relé paliv. čerpadla. ŘJ tedy zřejmě opravdu odmítá
        (chviličku) řídit. <br>
        <br>
        Ostatní systémy motoru se zdají v pořádku - čidla teploty, na
        vačce, nasávaný vzduch, škrtící klapka - nic z toho se mi
        nepodařilo dostat do stavu, který by ŘJ takhle vyblokoval. Navíc
        ŘJ by měla poruchu jakéhokoli čidla sama celkem spolehlivě
        identifikovat. Samozřejmě ale chápu, že ten děj je krátký a může
        to být zamotané. <br>
        <br>
        Ještě za zmínku stojí freeze frame, který mám z posledního
        incidentu, kde: <br>
        <br>
        DTC: P0606 <br>
        Fuel system status: open loop due to insufficient engine
        temperature <br>
        engine coolant temperature: 83 °C <br>
        <br>
        calculated engine load: 83% <br>
        intake manifold absolute pressure: 82 kPa <br>
        engine RPM: 0 <br>
        timing advance: 61° <br>
        throttle position: 13% <br>
        <br>
        Došlo k tomu během delší jízdy ve městě, při přeřazování z 2 na
        3 (21 km/h). Motor už musel být prohřátý, údaj 83 °C asi sedí,
        ale přesto píše, že nemá dostatečnou teplotu motoru. Přitom do
        closed loop se přepíná nejvýš do minuty po nastartování, hned
        jak je trochu stabilní signál z lambda sondy. <br>
        <br>
        Taky mě zaráží údaj o RPM - čistá 0. Přitom motor určitě otáčky
        měl, bylo to za jízdy a při řazení na vyšší stupeň. <br>
        <br>
        Budu rád za jakékoli postřehy. <br>
        <br>
        JMN <br>
        <br>
        <br>
        <br>
        <br>
        _______________________________________________ <br>
        HW-list mailing list  -  sponsored by <a
          class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz"
          moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a> <br>
        <a class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext"
          href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
        <br>
        <a class="moz-txt-link-freetext"
          href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
          moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
        <br>
      </blockquote>
      <br>
      <br>
      <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
  </body>
</html>