Koncept stolniho voltmetru - male mozkoboureni

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Březen 30 13:31:45 CEST 2023

[preposielam]

Ahoj,

AD7691 nie je sigma-delta prevodnik, tento je PulSAR, tato architektura je
ovela rychlejsia ako sigma-delta. Ale musi sa robit sw kalibracia. Takze
cez ten integrovany PGA zosilnovac na cipe, co bola moja povodna myslienka,
cesta nevedie. Ako dalsie moznosti upravy, teda priohnutia, by bolo treba
vidiet celu schemu.

Takto sa velmi radit neda. Pokial chcete upravit len vstupny delic a dat
tam tie opto-mosfety namiesto relatok, budete musiet skusat odolnost
aspon na (vyboje) 0,5-1kV a za druhe neviem ako sa tie opto-mosfety
spravaju pri malych napatiach. Ale myslim si, ze z 18-bitoveho
prevodnika by uz 12-bitov malo sediet velmi presne a spolahlivo. A to by
mal byt prave 1mV.  Inak si myslim, ze ja osobne by som asi robil prevod
100V->5V, resp. 75V->5V, resp. co sa bude lahsie pocitat. Nechat si 2V
rezervu pri 50V->5V, pri vstupnych napatiach 3-48V je podla mna dost malo.
Dalej, tie opto-mosfety su len na 300V a maju svoje parazitne kapacity
puzdra, tak pri navrhu pozor na to tiez.

A.

Jsou tam AD7691, jestli dobre koukam do datasheetu, tak ty nastavitelny
zisk
na vstupu nemaji. Predtim je samozrejme nejaky OZ s pevnym zesilenim a
pevna
reference, takze s tim programove nehnu - tedy jestli jsem spravne pochopil
myslenku se zesilovacem.

Jinak jsem pred spanim prochazel, jak to kdo dela, a jako jedno reseni bylo
mit prepinany delic pomoci optomosfetu. Popravde, do dneska jsem netusil,
ze
se neco takoveho vubec dela :) Koukam na Toshiba TLP240 a pokud bych chtel
prepinat vstupy, mozna by to bylo hezci reseni, nez rele
(
https://www.tme.eu/Document/119c4881a4fd56c2a275a6b050d38749/TLP240GA-LF5.F-O.pdf),

tedy jestli jsem neco podstatneho neprehlidnul.

Pavel Kutina