Koncept stolniho voltmetru - male mozkoboureni

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Březen 30 12:28:49 CEST 2023

Jsou tam AD7691, jestli dobre koukam do datasheetu, tak ty nastavitelny zisk
na vstupu nemaji. Predtim je samozrejme nejaky OZ s pevnym zesilenim a pevna
reference, takze s tim programove nehnu - tedy jestli jsem spravne pochopil
myslenku se zesilovacem.

Jinak jsem pred spanim prochazel, jak to kdo dela, a jako jedno reseni bylo
mit prepinany delic pomoci optomosfetu. Popravde, do dneska jsem netusil, ze
se neco takoveho vubec dela :) Koukam na Toshiba TLP240 a pokud bych chtel
prepinat vstupy, mozna by to bylo hezci reseni, nez rele
(https://www.tme.eu/Document/119c4881a4fd56c2a275a6b050d38749/TLP240GA-LF5.F-O.pdf),
tedy jestli jsem neco podstatneho neprehlidnul.

Pavel Kutina

----- Původní zpráva -----
Od: "Jan Waclawek" <konfera na efton.sk>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: čtvrtek 30. března 2023 7:38
Předmět: Re: Koncept stolniho voltmetru - male mozkoboureni

[preposielam]

Ahoj,

predpokladam, ze ako AD-prevodnik je pouzity nejaky sigma-delta typ od
Analogu alebo TI. Tie maju zvycajne v sebe PGA-zosilnovac 1-8...128x. Takze
na napati 3V @ 50V by ten prevodnik mal merat tiez relativne presne.
Zavisiet to bude od hodnot odporov vo vstupnom delici. A myslim, ze by sa
to zaobislo aj bez relatok.

A.

O FW se starat nebudu, takze na mne zbydou ty vstupy a pripadne usmernovac.
Myslite, ze ma smysl resit prepinani citlivosti na vstupech? Nejcasteji to
bude sledovat napeti od 3V do 48V - to mi tak hrubym vypoctem dava neco
kolem 1.5 mV na dilek pri jednorozsahovem mereni na 50V. To by sice
teoreticky nebylo uplne marne, ale znamena to taky 1.5 mV na dilek pri
mereni na tech 3V, a to uz takova hitparada neni. Logicky mi tak vychazi,
ze
by to par rozsahu asi chtelo.