Koncept stolniho voltmetru - male mozkoboureni

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Březen 30 07:38:08 CEST 2023

[preposielam]

Ahoj,

predpokladam, ze ako AD-prevodnik je pouzity nejaky sigma-delta typ od
Analogu alebo TI. Tie maju zvycajne v sebe PGA-zosilnovac 1-8...128x. Takze
na napati 3V @ 50V by ten prevodnik mal merat tiez relativne presne.
Zavisiet to bude od hodnot odporov vo vstupnom delici. A myslim, ze by sa
to zaobislo aj bez relatok.

A.

O FW se starat nebudu, takze na mne zbydou ty vstupy a pripadne usmernovac.
Myslite, ze ma smysl resit prepinani citlivosti na vstupech? Nejcasteji to
bude sledovat napeti od 3V do 48V - to mi tak hrubym vypoctem dava neco
kolem 1.5 mV na dilek pri jednorozsahovem mereni na 50V. To by sice
teoreticky nebylo uplne marne, ale znamena to taky 1.5 mV na dilek pri
mereni na tech 3V, a to uz takova hitparada neni. Logicky mi tak vychazi,
ze
by to par rozsahu asi chtelo.