Startovací kabely - návod z internetu...

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Středa Březen 29 21:02:57 CEST 2023


Dovolím si takový malý dotaz... Proč většina návodů ( snad všechny)
doporučuje u startovaného vozu minus pól připojovat na kostru vozu (motor)
a ne na minus pól baterie?
Stala se taková nemilá věc, že si ode mne půjčil kamarád startovací kabely
( mám je 15kg, žádný poměděný hliník 2mm2) a zničil si auto.
Jak? Přišel do garáže a startér ani nehles, kontrolky na palubce slabě
svítily, nešlo centrální zamykání ani blinkry. Půjčil jsem mu kabely, on
tam dojel s manželky vozem.
Po nastartování svého vozu odpojil startovací kabely a auto po 5 vteřinách
zase chcíplo.
Další start se už s kabely nepodařil, startér ani necvaknul, kontrolky na
palubce nesvítily žádné, palubka mrtvá jen funkční osvětlení interiéru,
stěrače, světla...

Oprava v servisu za 8000kč odešla řídicí jednotka někde v palubce , nová
deska budíků, práce.
Co se stalo? Byl prý špatný ukostřovací kablík od baterie ke karosérii. Byl
tam velký přechodový odpor mezi karosérií a tím kabelem, celé ohnilé.
Startovací proud z kabelů  tudy nešel, šel kostrou, protože ten návod, Po
odpojení startovacích kabelů ( a tedy i náhradní baterie ) tedy žádná
baterie nebyla, nebyla žádná zátěž.A stalo se co se stalo.
Kdyby připojil startovací kabely rovnou z baterie na baterii, nenastartoval
by kvůli té uhnilé zemi, ale nestalo by se to viz. výše.
Tedy jsem zjišťoval důvod, proč se všude doporučuje propojení na kostru -
prý kvůli bezpečnosti, když to zajiskří a okolo baterie může být
vodík+ kyslík.

Píšu to jen pro ty, co všechno dělají podle návodu.... a evidentně špatně.
Nebo spíš s větším nebezpečím, že při nějakých problémech se zemí něco
odejde...

  Další neduh všude popisovaný je nastartované to startovací auto. Proč?
Čemu to pomůže? Když jeho baterie je v pořádku a zvládne start samotného
auta , tak proč si zase zadělávat na nějaký  problém. Při startu tam tečou
z baterie veliké proudy, napětí baterie padá až k 8V. Co tomu říká
alternátor, celá elektronika toho běžícího vozu, motorová ŘJ.... ? Vždyť
tam může vzniknout nějaký hazardní stav. U toho mrtvého auta může být vadný
startér ( zkrat kotvy), který způsobí problém na tom startovacím vozu.  .
Ještě rozumím tomu, že propojím obě bateie, nechám to zdrojové auto běžet
nějakou dobu ( vyšší napětí v palubní síti ) a tím dobiju částečně i tu
mrtvou bateri. Zvlášť, když má někdo jen náhražky startovacích kabelů s
průřezem nula nic a tímto postupem baterii toho mrtvého vozu částečně
dobíjím.  Ale před startem toho mrtvého vozu chcípnu to zdrojové. Proč s
tím  hazardovat? Zvlášť, když mám ty kabely silné, a takové , co startovací
proud dají...
Sorry , musel jsem se vykecat, a teď do mě, co je jednoduššího a
spolehlivějšího , než propojit obě baterie ++, -- a nestartovat to
startovací auto.



<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
Neobsahuje
žádné viry.www.avast.com
<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20230329/2608ce31/attachment-0001.htm>


Další informace o konferenci Hw-list