hobby projekt el_kolo + el_sekacka + FVE :-)

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Březen 26 00:39:19 CET 2023

To řešení s třecím převodem na plášť jsem ještě v minulém století
vyzkoušel s nějakým velkým modelářským motorem, plastovým kolečkem z
Merkura a 10kilovou NiCd na nosiči. Chvíli to jelo, pak po najetí na
hrbol kolečko proklouzlo a palst zmizel:-) Tím pokusy skončily, kovový
jsem se tam bál dát, aby prozměnu nezmizela část pláště:-)

Jak jsem začal jezdit na skejtu, tak se mi celoroční ježdění na kole
smrsklo na tábor a tejden před táborem. Skejt je do Prahy praktičtější,
jen mi chybí košík:-)

Teď od léta k tomu přibyly koloběžky. Ideál je jet tam na Lime a zpátky
na skejtu, nebo pěšky. Případně jít pěšky a posledních pár set m se
zchladit/vyvětrat na Lime. Ale ne vždy je čas, tak pak oba směry na
vlastní koloběžce. Nějakou dobu to způsobovalo nedostatek pohybu, než
jsem začal aspoň 1 denně praktikovat cesty záměrně obsahující tlačení do
hodně vysokého, co nejprudčího kopce. Celková doba se prodlouží mírně,
ale fyzická náročnost dosáhne značných hodnot. Jak při tom koukám na
tacháč, tak se ještě popoháním:-) Třeba menší zajížďka po nákupu v
Kauflandu, ulici Paťanka, s převýšením 78 m na 850 m cesty jdu 5-7 km/h.
V poslední době mi to nestačí, když už dojdu tam, sjedu lesem do údolí a
zas nahoru, ale cestou z ulice Pod mlýnkem, tam je totéž převýšení na
400 m a finále je schodiště:-) Tam teda rychlost místy klesá na 2.
Extrémní verzi jsem udělal minulou neděli: Objet co nejvíc takových
kopců v co nejkratším čase. Výsledkem bylo skoro 600 m výšky tlačení,
případně spíš vláčení do kopců, během 2h a něco. Taková menší horská
tůra, asi jako vyjít z Janských lázní na Černou horu:-)
Mapa od Googlu odmítá většinu tras, kterými bych chtěl jet, někdy
dokonce tvrdí, že tam ani nejde jít... Asi je pro tlustý Američany...
Mapy.cz jsou v tomhle o hodně lepší.
Hlavní závěr je, že tyhle aktivity jsou dost návykový:-)
Nedávno jsem chtěl zkusit, jestli při 10 stupních koloběžka zas pojede
nad 20 po silnici ze Stromovky k Letohrádku, ale skončil jsem u tlačení
zkratkou směrem na Letnou a k letohrádku pak jel z kopce.

Nedávno jsem zachraňoval zmrzlinu před odmražováním a mytím lednice.
Koukám co tam píšou a vyšlo mi, že na deklarovanou energii ze 100g by
koloběžka jela 20 km... se nedivim že lidi tak těžko hubnou:)
Ale pak jsem se podíval do ňákých tabulek a dozvěděl se, že moje
oblíbená chůze 7 km/h žere něco přes 500 W, takže tu zmrzlinu spotřebuju
na ani ne 5 km, resp. na těch snědených 500g bych ušel to co udede plně
nabitá koloběžka:-)

Bohužel tam nepsali, jakej mám příkon, když vláčím koloběžku lesem s
průměrným stoupáním nad 20 %:-)
Ale vzhledem k původnímu dotazu je zajíamvý ještě jeden objev:
Dlouhodobě se mi osvědčilo po chlastání ujít nebo ujet na skejtu nejmíň
tolik km, kolik bylo panáků (to se může i blížit ke 30). Nyní se zdá, že
jedno pořádný vláčení do kopce sežere na pár stovkách m několik panáků:-)

PH