hobby projekt el_kolo + el_sekacka + FVE :-)

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Březen 25 19:38:45 CET 2023

Taky je mi líto nechávat baterky nevyužívané.
Mám nakoupené nářadí na "20V systém" z Lidlu. Ty baterky jsou celkem
levné, jsou k nim i levné a slušné nabíječky. Mají interní balancer,
takže se o sebe postarají samy.
A Lidl na ně dává záruku 3 roky. Prý při případné reklamaci neprudí a
nedělá problémy.

Tak jsem taky pojal nápad je využít pro DIY elektrokolo. Osadil bych tam
držák na 2 baterky (tj. 36V, jsou to baterky po 5 článcích).
Baterky mají jenom 4Ah. Ale to by nevadilo. Aspoň by bylo kolo celkem
lehké. A kdybych jel dál, tak si další sadu vezmu do batohu.
Navíc je výhoda, že s jednou sadou jezdím, druhá se zatím nabíjí.

Jenže jsem narazil na zásadní omezení - elektrokola se velmi bojím.
Obávám se, že je to něco, kde pak už není cesty zpět.
Švára e-kolo má. Tak jsem si ho několikrát půjčil, ale vždy zase rychle
vrátil. Je mi jasné, že kdybych s používáním začal, tak už nikdy
neseberu morál na to tlačit kopce na vlastní pohon (jsem téměř
každodenní a celoroční, tj. i zimní, cyklista).

Tak jsem aspoň o tom konceptu využití Lidl baterek přesvědčil kolegu. A
ten už takhle jezdí.
Mimochodem je to borec 82 let. Jako motor použil dvojici diskových
motorů z pletacích strojů. A pojal to tak, že přenos pohonu udělal
třecím převodem na plášť kola.

Já jsem se doškrábal jen k tomu, že jsem si na ty baterky udělal
nástavec jako montážní LED-lampu, který současně poskytuje 5V a 12V. V
plánu je ještě step-up na 24V.
Docela se to hodí, když člověk jede někam něco montovat.

PL